"Burkigt" ljud?

Diskussion i 'Magic' startad av Mazrim, 17 augusti 2009.

1. Mazrim

Mazrim Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har senaste veckan fått ett problem på min Magic.

Ljudet när jag tittar på filmer blir helt plötsligt "burkigt" via headsetet som följde med.
    Drar man ut kabeln och kopplar in den igen så försvinner det. Händer någon gång ibland och går inte att "skapa" problemet på något sätt jag testat.

Samma sak händer i samtal, där det ibland låter från den jag pratar med, och ibland är det jag som låter konstigt men jag hör den andra helt ok.

Jag "tror" det hände i samband med att jag installerade open home light för att testa lite, har avinstallerat det men problemet kvarstår.

Någon som har några tips? eller som upplever samma sak? Jag tror inte det är headsetet.... men som ni ser av den här posten har jag ganska lite konkret att gå på.

2. mikecomputing

mikecomputing Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

kör du original rommen? eller nån thirdparty rom?

3. Mazrim

Mazrim Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kör vanilla android på en nordisk magic (tele2)
    Aldrig flashat, och den är än så länge inte rotad, har bara inte kommit mig för det :)

4. Glassbil

Glassbil Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hero rommen har bättre ljud.

5. norrgrd

norrgrd Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Testa att lyssna på musik/titta på film med hörlurarna inkopplade och se till att telefonen inte är inställd på ljudlös. Be någon skicka ett SMS till dig när du aktivt lyssnar och jämför ljudet innan och efter meddelandesignalen. Blir det någon skillnad?

6. Mazrim

Mazrim Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

norrgrd, ska testa detta,
    är dock lite svårt att "framställa" felet, då det inte händer på en gång och väldigt random. Idag kom jag halvvägs till jobbet innan det blev fel, vissa dagar är det på en gång.

Återkommer när jag testat!

7. Mazrim

Mazrim Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har testat det som föreslagits, men verkar inte vara nått som går att återskapa när man vill.

Dock kan jag säga att det "känns" som om det händer när andra saker händer med telefonen (tex. att nånting synchar sig, eller tom. när man bara rör på den mycket).

Är det här något jag ska felanmäla till Tele2, som jag köpt telefonen av, eller tror ni det är något jag kan ordna själv? Man vill ju helst slippa skicka in den i 2 veckor på "reparation".