Busstider dalarna

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av Jonas, 16 sept 2009.

1. Jonas

Jonas Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej ni som är duktiga på att programmera. Är det någon som skulle vilja göra en app för att se busstider i realtid för Dalatrafiks bussar. Det går att se via nätet. http://dalatrafik.se/templates/Units/templates/dtInfo.aspx?id=1074&epslanguage=SV
    Det går att ladda hem ett enkelt program till datorn som heter TriRealtimeWidget (http://dalatrafik.se/templates/Units/templates/dtNews.aspx?id=1162&epslanguage=SV) verkar även fungera för Lund, Luleå, Karlstad och Uppsala. Det skulle vara något liknande som man skulle ha i telefonen gärna kombinerat med gps som listar de närmaste hållplatserna samt trevligare gränssnitt.

2. judas

judas Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skulle vara guld här i dalaskogarna!

3. exz

exz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

4. peterparnes

peterparnes Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej

Jag har precis släppt en "MyBus Dalarna" som visar live buss information för Dalatrafiken! Prova gärna och ge feedback!

Sedan tidigare finns även samma applikation för bussarna i Luleå, "MyBus Luleå".

5. Kentomen

Kentomen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    73

MINA ENHETER

Det är ju helt klart något sådant man skulle vilja/behöva ha för X-Trafik i Gävle.
    Kanske en MyBus Gävle kanske...

6. andersfalt

andersfalt Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan någon lägga upp apk filen för MyBus Dalarna? Kan inte ladda ner den från Market med min HTC Tattoo

7. Pliind

Pliind Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    362
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    Skällde lite på supporten för någon vecka sedan och detta fick jag till svars :)

"När det gäller våra tjänster för mobiler kan du läsa mer om på vår hemsida.

http://www.dalatrafik.se/templates/Units/templates/dtInfo.aspx?id=1704&epslanguage=SV

Tjänsten ska fungera även i Androidtelefoner. På hemsidan står det så här:

Android

Dalatrafiks mobila tjänster finns att få till Android (HTC Hero, HTC Legend, Samsung i5700, Sony Ericsson Xperia X10 etc.). För att nyttja dem krävs att du laddar med programmet Mobitime. Lättast får du programmet genom att uppge ditt mobilnummer på sidan Busstider i mobilen .

Observera att den aktuella versionen av Mobitime ännu inte ligger på Android market. Det betyder att användare måste tillåta installation av program som kommer från extern leverantör. En utgåva till Andriod market är på gång"