Byta abonnemang

Diskussion i 'Magic' startad av claxx, 9 jun 2009.

1. claxx

claxx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag ringde Telenor och kikade om och när de skulle få in Magic och han som ringde uppgav att de iaf ska få in den men han visste inte riktigt när. Hur mycket man ska lita på detta kan man ju diskutera naturligtvis, men jag började fundera på att byta ut mitt Comviq snackis mot ett annat abonnemang, framförallt för att jag tycker att Comviq har ganska kass kundservice och täckning...

Men problemet är ju att det inte går att komma ifrån att Comviq är billigast, men jag undrar hur tex Tre och Telenor fungerar i övrigt än just priserna? Kundservice, täckning, rabatt om man köper mobil samtidigt osv. För om jag endast ska gå på priset är ju Tele2 bäst, men billigast brukar ju också betyda att man drar in på andra saker. Men jag har kört Tele2 i flera år så jag vet inte så mycket om de andra operatörerna, någon som har flera erfarenheter som kan väga fördelar mot nackdelar?

2. RawHead

RawHead Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 5
    Telefon 2:
    Galaxy S4
    Platta:
    Nexus 7
    Jag kör Tre, och har gjort det i knappt två år. Jag är mycket nöjd med servicen och med kundtjänst. De är i min erfarenhet snabba att hjälpa till och har koll. Ringer man tillbaka i ett ärende men får en annan person som svarar har det för mig alltid funkat bra eftersom den man talade med tidigare har loggat vad som sagts så att allt finns 'på papper'. Dessutom är de ganska flexibla med priser och deals.

Täckningsmässigt är jag också nöjd, men det kan ju som bekant bero ganska mycket var man bor och rör sig. Bor själv ganska centralt i Göteborg och här hemma är aldrig problem. Är också mycket längs västkusten och i Skåne och det funkar prima. Mitt i mörkaste Småland har jag tidvis haft problem men jag hade nog inte väntat mig annat i ärlighetens namn.

3. Hixx

Hixx Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Så J****a irriterande att de inte ens VET när och om de ska få in telefonen. Jag vill ha och jag vill ha nu! Och helst inte med operatören TRE. Och jag bor just i mörkaste småland. Det är telenor eller telia som gäller här....

4. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    500

MINA ENHETER

Dom vet när dom får in den, bara att dom inte får säga.

jag väntar oxå på att telenor ska få in den, har ju telenor på jobb och frugan har dom oxå.

vi har haft dom i typ sju år och dem är bra, när man ringt till dom och så. teckningen är ju bra den oxå. bor i Helsingborg men kör upp till Göteborg två vändor i veckan.

5. Tarek Thief

Tarek Thief Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Enda som har bra teckning överallt är Telia, men dom är svindyra.

Iafall, jag bytte till TRE, har sisådär teckning här utanför lindesberg.
    Roliga är att svärmor har Telenor, och hon har inte teckning på flera mil runt där vi bor.

Är dock företagsmobben som blev HTC Magic via TRE, hoppas teckningen är bra nog, haft telia i flera år, men när 3abbonemang spenderar 10k i månaden med telia är det dax att byta.

500 i månaden per abb, och får ringa för 6k. är billigare.

Blev lite OT här, men TRE verkar reko hittils.

6. claxx

claxx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Varför inte tre? Om jag beställer Magic med 3pott i 18 månader så får jag telefonen för sammanlagt 2500 kr. Givet att telefonen kommer att kosta 5500 cash när den väl kommer så innebär det att jag har "råd" med 160 kronor dyrare att ringa per månad och fortfarande göra en bra deal

7. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Beror på hur mycket man använder telefonen, de mindre pottarna är inte alls lika bra deal. Min räkning ligger på 169:- hos Tele2 varje månad totalt, så det är absolut ingen bra deal för mig att byta till Tre.

8. Real_Performance

Real_Performance Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag kör TRE och bor i småland och de flesta kör TRE eller Halebop här i alla fall och TRE funkar kalas här i alla fall .

9. pobin

pobin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    403
    Telefon:
    Nothing Phone & Pixel

MINA ENHETER

Telefon:
    Nothing Phone & Pixel
    Jag har kört med tre dom senaste 7 åren och är nöjd med:

Abbonemangsformerna (priserna)
    Tjänster
    Täckningen (har nästan aldrig hänt att jag inte har täckning!)
    Medgörliga, enkla att diskutera avtal m.m

Minus är väl att kompetensen kan vara ganska varierande på kundservice. Basic saker klarar alla av enkelt men när man har lite mer ovanliga ärenden kan det bli lite jobbigare.

10. claxx

claxx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Torde det inte vara så att ju mer jag ringer desto mer tjänar jag på Tele2?

11. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

telenor delar 3g-nätet med tre! där det finns bara 2g så 3 romar via telenor det ska gå fint