byta abonnemang

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av viktornn, 17 mar 2012.

1. viktornn

viktornn Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej!
    Är det någon som har koll på hur det fungerar om jag vill byta till tele2:s abonnemang.
    Om jag säger upp mitt nuvarande abonnemang idag på telia, sedan går jag och byter till tele2 strax innan 23/4. Kommer jag då kunna ha kvar mitt gamla nummer eller måste jag byta direkt till tele2 utan att jag väntar.

2. jed_the_humanoid

jed_the_humanoid Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    122

MINA ENHETER

Skulle tro att tele2 hjälper dig med byte och nummerflytt om du ringer dem. Det har de gjort för mig tidigare, och poängen med kampanjen nu är ju att stjäla abonnenter från de andra leverantörerna. Kan inte lova att det är så, men prova?

3. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 311
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Tele2 hjälper dig med nummerflytt, det tar ca 3-5 dagar att flytta ett nummer. Se bara till att du inte har någon bindningstid kvar hos Telia, tänk också på att man ofta har X månaders uppsägningstid. Låt säga att du har 3 månaders uppsägningstid - när numret flyttas från Telia kommer du att få en faktura på 3 x (din fasta månadskostnad). Har du bindningstid kvar så kommer du få en faktura på (antal månader)x(din fasta månadskostnad).

Hoppas det var svaret på din fråga :)

4. Reinhold

Reinhold Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    130
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 10.1
    Räkna med att Tele2 behöver 1-2 veckor på sig för att genomföra själva nummerbytet. Kan även vara så att Telia måste öppna ditt abonnemang för nummerbytet.