Byta account

Diskussion i 'Allmänt' startad av cocacola30cl, 1 maj 2010.

1. cocacola30cl

cocacola30cl Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har ganska nyligens ålt min gamla Magic till en kompis i förmån för en Nexus. Kompisen som inte är alls lika insatt i telefonmarknaden var glad över att kunna få en android-telefon med alla "nödvändiga" apps och så. Nu när vi har rensat bort de apps som jag använt som inte han behövde så har det dock uppstått ett problem, jag kommer inte på var eller ifall det ens går att byta användare (alltså ens google-account) på mobilen utan att formatera om den.

Går det att byta användare eller får vi lov att ladda ner ett backup program för att spara över apps för att sedan formatera om telefonen? Om det går, var gör man det i så fall (det är en Vodafone Magic, mao 1.6).

2. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Snabbast är att göra en fabriksåterställning men då tappar ni allt. Den andra lösningen har tagits upp ett par gånger.

Rensa följande under Inställningar -> Applikationer -> Hantera applikationer:

Gmail -> Rensa Data
    Gmail Storage -> Rensa data
    Google Apps -> Rensa data

Starta sedan gmail applikationen och du ska få frågan om att logga in.

Dock så skulle jag göra en fabriksåterställning då din kompis annars har access till dina gamla sms om ni inte rensar den datan med.

3. cocacola30cl

cocacola30cl Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för hjälpen, lyckades dock till slut googla det. Blir helt klart att göra så, känns betydligt enklare än att strula med att ladda ner alla de apps han ville ha kvar.