Byta Boot animation/startsekvens CM7

Discussion in 'Xperia mini/mini pro' started by eidos, Nov 16, 2011.

1. eidos

eidos Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

För er som vill custa er telefon lite extra så finns det möjlighet att byta ut den blå skejtande androiden som dyker upp vid uppstart.

1. Börja med att ladda hem en .zip från t.ex [Boot Animations] Boot Animation Collection ~ Updated: 10/09/11 - RootzWiki och öppna den med ett zipprogram

2. I zipprogrammet ligger det två mappar, ena heter "META-INF" och den andra "system", öppna den som heter "system", i den ligger en annan mapp som heter "media" öppna även den så finns det en fil som heter "bootanimation.zip", flytta över .zip filen till rooten, Rooten är där bland annat eran musik, foton osv. finns, på SDkortet på telefonen.
    (beroende på uppackningsprogram så kanske man först måste lägga den på skrivbordet, bara att försöka er fram)

3. Avmontera telefonen och starta ett arkivprogram med rootbehörighet, t.ex ES File Explorer, gå till sdkortet och bläddra fram till bootanimation.zip, hållfingret på skärmen på filen och välj Cut i menyn

4. Backa bakåt till / och leta upp mappen som heter "system", gå in i den bläddra nedåt till en som heter "media", gå in i den så finner ni en mapp som heter "audio" och en .zip fil som heter bootanimation.zip ersätt den genom att klistra in eran nya från sdkortet och starta om telefonen och njut av eran nya startuppanimation

Det finns massor av andra sidor där ni finner bootanimationer, bland annat även på cyanogens egna forum ( Theme Chooser Themes - CyanogenMod Forum ) och det finns säkert betydligt lättare sätt än detta. Har även sett att det finns animationer med olika ljud också så känn er fria att uppdatera denna guide.

2. zombie_droid

zombie_droid Bannlyst Bannlyst

MINA ENHETER

finns det några bootanimations där steve jobs dyker upp från graven å säger "this is not an ajfån - i have meet Android"

3. eidos

eidos Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Har ingen aning om hur det hela utbudet ser ut, har sett att det finns zombies på en kyrkogård med en tjej men det är långt ifrån Steve, har även sett en android som pissar på Apple loggan men jag skulle rekommendera dig att leta runt på xda eller via Google, du kan även lägga upp en request på olika forum så vida du inte plitar ihop en egen. Lycka till och posta gärna här om du hittar den. Lycka till