Fråga: Byta CSC galaxy s4

Diskussion i 'Galaxy S4 - ROM-filer och utveckling' startad av mgw, 7 jun 2013.

1. mgw

mgw Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Detta är tydligen mycket krångligare för oss flash nybörjare än det var med Galaxy S3.

Av vad jag förstått har Samsung med XXELLA uppdateringen och framåt tagit bort funktionen att byta CSC med *#272*imei# även på Galaxy s3 liksom Galaxy s4. Eller som de flesta gjorde flasha in en ROM med den CSC de ville ha.

Tex: Jag har med min tre brandade S4:a CSC: HTS men om jag flasha de NEE stock ROM som finns ute nu får jag istället BTU (England).
    NEE Rom på sammobile är multi CSC.

Hur ändrar jag till NEE istället för BTU så jag kan få OTA & Kies uppdateringar?

Vad jag har kunnat läsa mig till mig varit för feg att prova är.

1. Flasha den rommen jag vill ha (dvs stock NEE i mitt fall)
    2. Roota mobilen.
    3. Köra triangel away (reseta flash countern)
    4. Köra CSC changer (finns på play store) och se till att ROM:en är multi CSC.
    5. Reseta mobilen med "Vol +, home, Power" factory reset samt clear cache.
    6. Ev flasha samma stock rom igen om man vill unrota.

Är jag helt ute och seglar eller?

2. kantarell

kantarell Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

mgw gillar detta.
  3. mgw

mgw Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Det verkar ju helt klart enklare.
    Har du möjlighet att vara lite mera ingående tex vilka filer du valde etc, finns ju en del att välja mellan o_O
    Behövde du bara flasha rätt CSC eller behövde du också använda dig av csc changer?

OTA, Kies osv fungerar?

4. kantarell

kantarell Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag valde pre-rooted, deodexed, super-slim XXUBMEA (senaste uppdateringen som kom ut igår med root, borttagen bloat och deodexed).
    http://www.androidfilehost.com/?fid=22979706399754842

Vill du ha stock XXUBMEA fast med root kan du välja http://www.androidfilehost.com/?fid=22979706399755001

Jag flashade bara csc efter ROM installationen, vet inte om tre har något annorlunda där man behöver använda csc changer.

Device status är official och OTA/Kies ska funka.

Sen är jag ingen expert, så rekommenderar att du läser runt lite och kollar på t.ex. xda innan du fifflar med flashnigar och modifierade roms.

Last edited: 7 jun 2013
  5. Schat2

Schat2 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47

MINA ENHETER

Vad spelar de för roll vad man har för csc? Nyfiken bara :P

6. mgw

mgw Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Kies uppdateringar samt OTA uppdateringar.

Problemet jag har är att jag har en TRE brandad lur (csc: HTS) med lite av TRE:s programvara i men vill flasha den till en csc: NEE som är den nordiska obrandade.

Jag har försökt med metoden jag skrev i första inlägget men det vill sig inte, den senaste NEE uppdateringen ME2 sätts istället som BTU (Storbritannien).
    Både NEE samt BTU har samma CSC men olika PDA.

Är det någon här som lyckats byta från HTS till NEE och har fungerande KIES samt OTA uppdateringar?

7. tag

tag Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 804
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Du har flash till Europisk såld Samsung Galaxy S4 på

OBS:// Filen är endast för Galaxy S4 LTE vs GT-I9505
    C4 filen som finns under

https://drive.google.com/folderview?id=0B-0LK6RC3giYblk4bjE2V3Z4RUk&usp=sharing

i odin så väljer du C4 filen under PDA och välj sedan endast checkrutan Rebot.

Stäng av telefonen starta den i downloads mode.

Så fungerar den jag flashade min telefon det första jag gjorde, dock slutar automatiska uppdateringen funktionen sluta fungera så man kan inte uppdatera telefonen som vanligt.

Men vill du sedan gå tillbaka till garantin på telefonen om något skulle hända med display skada eller något, så kan du alltid ladda ner orginal firewaren igen från sammobile.com eller kan man uppladda den i filen så kan du återställa telefonen från grunden, och ta bort flashningen.

Avinstallerade massa förinstallerade appar, sedan flashade jag om den igen, återställde firewaren. Efter det så kan man avinstallera vissa appar som är förinstallerad som Google Earth, Google+ och dem kan även flyttas till SD Kortet, änven om man unrota telefonen.

Last edited: 1 sept 2013