Fråga: Byta default-mailklient?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Stingray454, 17 apr 2012.

1. Stingray454

Stingray454 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Jag satte upp default mailklient på min One X med mina mailkonton (har flera st) när jag fick den. Däremot funkade det inte sådär superbra tyckte jag, så jag testade runt lite, och K-9 fungerade mycket bättre imo, så nu vill jag köra på den istället.

Jag har plockat bort default-klienten från launchbars osv, men den verkar ju ändå ligga och köra i bakgrunden iom att jag får notifications mm från den. Det känns ju väldigt onödigt att ha två mailprogram som båda kollar mail, skickar notifications osv. Frågan är, hur gör jag för att plocka bort den? Går jag in under konton/synkronisering i setting och deletar de e-post-konton som finns där? Jag var lite orolig att även K9 använder de inställningarna så att jag får knappa in allt igen (det är mycket att ställa in).. För det går ju inte avinstallera default mail-appen tyvärr.

2. Ultradox

Ultradox Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ingen expert, men låter som att du måste deleta kontona på default och lägga in dom igen på K-9..

3. mape82

mape82 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

om jag får gissa går det inte att ta bort, men har egentligen ingen aning... men går det inte att stänga av notification?

4. Stingray454

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Testade helt enkelt att plocka bort alla inställningar för emailkonto under Inställningar -> Konton och synkronisering. Då försvann de från default mailapp, men var kvar i K-9. Nu verkar det som att jag inte får notifications för dem heller, utan det fungerar som det ska. Svårare än så var det inte :) Men tråden får väl vara kvar ifall det är någon annan som undrar!

Är väldigt nöjd med K-9 iaf, den har en hel del godis som orginalet saknar. Bäst var att jag genom att installera "ics databridge" numera kan lägga in inbjudningar till events direkt från mailen till kalendern (fristående tredjepartapp för att öppna kalenderfiler, men orginalklienten kan inte ens se att det finns ett attachment för såna). Även bättre notifications (default säger "Ett nytt mail" och inget mer, K9 visar avsändare och ämne istället), lättare att hämta äldre mail, mer inställningsmöjligheter mm.. Rekommenderas hittills iaf, ska testa det lite mer närmaste dagarna.

5. lolbazor

lolbazor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

Du kan också gå in i mailklienten, trycka på menyknappen längst upp till höger, trycka på inställningar och välja radera konto.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

6. jkw

jkw Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Själv kopplar jag alla mina "övriga" mail-konton till mitt Gmail-konto. Gillar Gmail-appen fruktansvärt mycket. Den är snabb, stilren, snygg och funktionell!

7. Stingray454

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Har klurat lite på det där. Jag har några domäner med tillhörande mailadresser som ligger hos ett webbhotell i dagsläget. Skulle det gå att man i praktiken använder sitt gmail-konto, men att det ser ut som att mailen skickas från respektive mailadress? Dvs att om jag får ett mail till "[email protected]" och det vidarebefodras på något sätt till "[email protected]" - när jag svarar på det mailet via gmail, går det att få det att se ut som att det skickas från "[email protected]" då? I sådana fall är det helt klart ett alternativ att kika på gmail istället, håller med om att appen är grym, och såklart är integrationen med calendar / docs mm väldigt nice.