Byta fr iPhone 6s till huawei p20 pro, samsung s9+ eller onePlus 6

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Bella, 22 jun 2018.

  1. Bella

    Bella Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    börjar vara less på min iPhone 6s Plus, slut minne hela tiden och jobbig, så nästa mobil blir inte en iPhone...
    kollat på huawei p20 pro, samsung s9+ och onePlus 6
    Använder mobilen mycket för att fota, läsa e-böcker, se film, spel. Vill ha vattentålig mobil
     
  2. Finskpinne

    Finskpinne Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    2 269
    Mottagna gillanden:
    1 434
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro
    P20 pro skulle jag rekommendera, uppfyller alla dina krav!
    Andra plats oneplus 6, enda som är lite till nackdel för oneplus jämfört med P20 är att det finns ingen officiell IP klassning och kameran är lite sämre (men absolut inte kass!)

    S9+ har rätt så kass batteritid vad jag förstått..

    (Obs, har ägt en OP6 och äger en P20 Pro nu )
     
    Bella gillar detta.
  3. kissidor

    kissidor Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2012
    Inlägg:
    2 227
    Mottagna gillanden:
    2 298
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra
    Info:
    med dubbla sim för jobb och privat
    Telefon 2:
    iPhone 13 mini
    Info:
    istället för plånbok
    Telefon 3:
    Google pixel 7 pro
    Info:
    reserv
    Platta:
    iPads pro 12.9 2021/air 2022/mini 6
    Platta 2:
    tab s8 ultra/tab s8/oneplus pad
    Övrigt:
    CC+GTV 3 st, Acer CB Spin 713
    jag har alla tre du funderar på, och jag skulle nog också säga p20 pro, den känns mest komplett av de tre utifrån dina önskemål, samt ivf för mitt användande är det den kameran som är allra mest användbar pga zoomen.

    men det kan vara värt att nämna eftersom du läser e-böcker på telefonen att oneplus har ett särskilt läsläge som är betydligt trevligare att läsa med. och å andra sidan eftersom du tittar på film så är ju samsungens skärm i en klass för sig. men de andra två är mycket bra, absolut - dock har p20 pro liksom samsungen HDR-stöd, men det saknar oneplus. samt att oneplusen är den enda som saknar stereohögtalare. däremot saknar ju p20 pro hörlursuttag, ifall du bryr dig om detta.

    å tredje sidan är ju oneplus vassast för spel (och snabbast överlag, följd av p20 pro). om detta har nån betydelse överhuvudtaget beror ju på precis vilka spel det är du spelar, hur pass krävande de är.

    batteritiden för mig har varit bäst med p20 pro och därefter oneplus 6, men jag har haft ganska ok batteritid med s9+ också.

    Hur det är med vattentåligheten i praktiken vet jag inte, dvs om oneplusen i själva verket tål lika mycket som de andra två men bara inte vill ta kostnaden för IP-klassningen. Men enligt den officiella beskrivningen tål den ju mindre än s9+ och p20 pro

    med avseende på att du får slut på minne hela tiden med iPhonen, om det är lagring du syftar på så har ju samsungen på sätt och vis en fördel eftersom den tar minneskort och de två andra inte, så den har ju teoretisk möjlighet till störst total lagring av de tre. Men det blir ju bara relevant om du verkligen behöver extremt mycket lagring :)
     
    Last edited: 24 jun 2018
    dannejanne och Finskpinne gillar detta.