Byta från Android till Iphone

Diskussion i 'Allmänt' startad av JonahHex, 24 jul 2013.

1. JonahHex

JonahHex Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har en Samsung Galaxy S3 nu men är sugen på en Iphone 4 som jag kan få hyfsat billigt. Hur går jag tillväga? Kontakterna har jag på simkortet så det ska väl inte vara några problem. Det jag undrar mest över är appar och konton. Har ju Gmail nu till epost och Google Play.

Lite tips hade varit fint.

Tack på förhand.

2. baxee

baxee Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    108

MINA ENHETER

Du kan inte använda Android appar som du betalat till iPhone om det är de du menar?

Sent from my iPhone using Tapatalk

3. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 279

MINA ENHETER

Gmail är inga problem, det finns det en app för i app store.

Kontakter och kalender går också synka med iphone så det ska inte vara några problem. Enklast är ju att du ser till att alla dina kontakter i telefonen är synkade till Gmail. Du kan ju även lägga över dom till simkortet för att ha som backup.

Skickat med Tapatalk

4. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 093
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Kontakter kan du som sagt importera från SIM alternativt synka dem till Google innan du byter telefon sen bara synka in dem i iPhone från Google. Har själv gjort det och det fungerar bra

Gmail app finns som sagt till iPhone. Även native email appen i iPhone kan du lägga till Gmail konto så du behöver inte använda Gmail appen om du inte vill/behöver.

Appar får du köpa om på nytt. De som kostar det vill säga. Finns inget sätt att föra över dem mellan systemen.

5. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    En del appar fungerar på båda enheterna (dvs. finns en version för varje operativsystem), men inga du köpt genom Google Play. Exempelvis för Lastpass, Xmarks, Spotify m.fl. betalar du för prenumerationen utanför Google Play och då fungerar de även på iPhone.

6. Wiruz

Wiruz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Ok och det har du tänkt igenom? Själv gjorde jag tvärt om pgr alla begränsningar IOS innebär. Bluetooth är totalt värdelös då den enbart används till headset. Dvs du kommer upptäcka hur svårt vissa saker är när Apple valt att slicka mediamaffian så lång upp det bara går!

Som sagt ingen dålig telefon men utöver hårdvaran skulle jag aldrig ens nämna Apple. Itunes ska vi inte prata om!

Hur som helst så försvarar jag inget märke eller mjukvara.Har haft flera Iphone innan och är du sugen på att testa så ska du naturligtvis göra det!

Last edited: 25 jul 2013