Problem: Byta från Chromecast till TV med Google

Diskussion i 'Smartprylar och det smarta hemmet' startad av neon, 28 nov 2019.

1. neon

neon Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Hej!

Jag har precis börjat testa röstassistenten i mobilen och försöker nu koppla ihop den med TVn men jag sliter snart av mig håret här...

Om jag kollar på TV, och säger till Google att sätta på Youtube, ska det inte starta automatiskt då? Det som händer är att chromecasten startar, men den är ju i en annan HDMI än boxen så då måste jag byta manuellt till den andra hdmi-porten? Jag fattar inte vad jag gör för fel?

Jag har en Samsung smart TV som är kanske 4 år? Och nu kanske jag är ute och cyklar, men ska inte Google home hitta TVn som enhet så att jag kan lägga till den, eller funkar det inte så?

Sen förstår jag inte heller vitsen med Netflix-kommandot, varför kan man inte bara öppna Netflix? Måste man säga "spela upp breaking bad på Netflix", om man håller på att se en säsong, specifikt avsnitt så vill man ju inte bara starta upp serien från början? Det är ju totalt värdelöst då?

Ja jag är lite irriterad här, och förvirrad, och känner mig dessutom väldigt dum.. hoppas verkligen ni kan hjälpa mig för jag förstår inte vad som är fel och det gör mig tokig....

Tack.

2. tag

tag Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 848
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro XL
    Först och främst har du en TV med inbyggd assistans? För det andra är det Android TV, eller är det LG TV? För Google rullar ju nämligen ut Google sök till alla länder, och länder som har Google Assistans för TV så försvinner Google Sök, och ersätts med Google Assistans, 2 olika saker.

Vilka språk Google Assistans på TV beror på om de är Android TV eller TV från andra märken som kör WebOS, vet dock inte om Tizen har rullat ut det på årets modeller ännu men det går rykten om det.

Google Assistans finns dock inte till Chromecast, enda sättet få Google Assistans på din TV, är då och införskaffa dig en Android TV box och koppla den till TV.

Inet har rea på Mi Box under blackfriday.
    Xiaomi Mi Box S 4K HDR - BF19

Den har inbyggd Chromecast ultra, och har stöd för Google Assistans.

Ser ut som Samsung Tizen TV har Google Assistans
    https://www.samsung.com/se/tvs/smart-tv/works-with-google-assistant-alexa

Och är det så att Samsung har rullat ut Google Assistans till äldre modeller också så lär de ha samma stöd som LG har på följande språk.
    Engelska, franska, tyska, italienska, japanska, koreanska och spanska

och på Android TV är det följande
    Engelska, franska, tyska, indonesiska, italienska, japanska, koreanska, portugisiska (brasilianska), spanska, Hindi och Vietnamesiska, Hindi och Vietnamesiska rullade ut 27 november, och krävs att tv tillverkaren rullar ut en fireware på TV innan dessa 2 språk aktiveras på TV.

Last edited: 28 nov 2019
    Nero och bernard gillar detta.