Byta från Kompis Student till Surf Student

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av yayayay, 15 september 2010.

1. yayayay

yayayay Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tjena!

Har just nu Tele2 Kompis Student men vill byta till Tele2 Kompis Surf Student, som är otroligt mycket förmånligare för mig. Har bindningstid kvar på Kompis Student-abonnemanget. Vet någon om det är möjligt att ändå få Surf Student på något sätt?

Har hört att man kan uppgradera från Kompis Student till Kompis Surf för 99 kronor, men har pratat med flera personer i supporten och alla har hävdat att det inte går, åtminstone inte ifall man har bindningstid kvar, som jag har.

Måste jag betala 360kr mer om året bara för att jag vill kunna surfa för 500 mb/månaden? Surt i så fall. :(

2. tomle

tomle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

24 månaders bindningstid, herrejävlar... Skulle kunna tänka mig att teckna upp mig 12 månader men 2 år funkar inte. Tänk vad mycket som hänt de senaste två åren, både på mobilsidan men även med prisbilden på mobilsamtal och data.

3. yayayay

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jo, tack. Ditt inlägg var VÄLDIGT mycket till hjälp... :)

4. tomle

tomle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Fast det är mer till hjälp än du kanske tror vid första ansikt... Skulle du inte varit bunden skulle du ju inte haft problemet i första hand -> bind inte upp dig för länge.
    För att kommentera på fallet så brukar det i allmänhet vara så att man kan binda upp sitt abonnemang ytterligare när man har mindre än 3 månaders bindningstid kvar på sitt abonnemang.

5. caarll

caarll Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Som tomle sa så kan du förlänga ditt ab när det är tre månader kvar. så du kan ju ringa till tele2 och begära en öppenslutfaktura på.. låt oss säga 5 månader ifall du har 8 mån kvar? blir ju ändå billigare i längden.

6. yayayay

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det är lätt att vara efterklok, så nej, det du sa och säger har inte varit till någon som helst hjälp. Jag vet mycket väl att det inte var smart att binda mig så länge. Tack så mycket.

7. yayayay

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Med öppenslutfaktura menar du att jag betalar månadsavgiften * fem månader och sen på nytt kunna teckna ett abonnemang? Låter som en bra idé. Ska kolla.

Tack!

8. tomle

tomle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Visst är det lätt att vara efterklok, håller helt med.

Det jag snarare försökte påpeka är att man ska lära sig av sina misstag. Om du nu har problem för att du bundit upp dig kanske du inte ska binda upp dig 24 månader, för om 9 månader kanske du vill ha ett nytt abonnemang med lägre samtalsavgifter/månadskostnad/ny telefon/vad-som-helst.

9. Pasulj

Pasulj Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Har samma problem, har tele2 kompis på 18 månader men skulle vilja ha tele2 student surf.

Hur går jag tillväga?

Går det att göra något.

10. tomle

tomle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Man kan som caarll sa ringa och begära en faktura på resterande månader som du har bindningstid kvar på (om de vägrar, säg att du vill portera ut ditt nummer, då får de inte säga nej). Räkna på om det blir billigare för dig dock...

11. swedebear

swedebear Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    OnePlus 3T

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 3T
    Jag har aldrig hört talas om att någon blivit nekad det, operatören tjänar ju faktiskt på det om man binder om sig