Tips: Byta från TF101 till Nexus 7

Diskussion i 'Google Nexus' startad av Tammik, 31 dec 2012.

1. Tammik

Tammik Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Hej går och fuderar på att byta till en N7 från en TF101.

min fråga är kommer man att ångra sig vad gäller storlek på skärm då TF101är på 10.1 tum.

vad jag har läst mig till så verkar nexusen vara en bra platta till ett bra pris.

har även kollar in nexus 10 men då priset är så pass högt känns det som att nexus 7 är ett bra val?

2. lamer71

lamer71 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag har en Nexus 7 och är väldigt nöjd med den. Formatet passar mig i de flesta lägen, men kan i bland sakna en lite större skärm. Jag gillar att man kan ha flera användare i och med Android 4.2. Ganska omgående så rootade jag den samt la in en ny kernel så att den spinner på i 1.5Ghz(gpu 516Mhz). Känns lite bättre så... :)

Är formatet okej för dig så finns det ingen bättre surfplatta just nu. Mycket prisvärd. Du kommer åt i princip alla appar i google play, vilket är mer än vad man kan säga om en del kinaplattor....

Tammik gillar detta.
  3. th0car

th0car Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Har själv också haft en Transformer men köpte en Nexus 7:a strax före jul.
    Jag har inte ångrat mig och har gett bort Transformern till lilltjejen. Jag tycker att Nexusen funkar till allt som Transformern gör, men den är snabbare, väger mindre och känns i största allmänhet som en trevligare enhet. Framförallt när den tjänstgör som Kindle-platta eller bärbar videospelare.