Byta glaset på baksidan?

Diskussion i 'Xperia Z5 Compact - Allmänt' startad av snoogentz, 8 okt 2015.

1. snoogentz

snoogentz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Hej! Jo jag sitter här med en 5 dagars ny Sony z5 compact, har inget negativt att säga om telefonen, förutom att jag tyckte väl den kunde klara ett fall i golvet, men tydligen inte..

Vet inte om jag behöver förklara hur jag tappade den, men glaset där bak sprack ganska rejält iallafall, en hel del sprickor, kalla mig klantig om ni vill, men inte det jag behöver hjälp med.. nu vet jag inte riktigt hur jag ska tillväga, kanske går det på hemförsäkringen, men fortfarande en självrisk och garantin lär ju inte ersätta det.. kontaktat sony, men har inte fått något svar utav dem ännu... tycker ju att den ny telefon med nyutformade "Kanter" som dem skriver i alla recensioner, ska klara ett fall i golvet..

Nu vill jag ju så klart byta det här glaset, så fort som möjligt, men då telefonen är så ny och butiken nere på stan inte ens vet vad z5 är för modell så vet jag ju inte riktigt hur jag göra.. kanske finns det någon här som kan hjälpa mig..

// klantig kille

2. snoogentz

Mottagna gillanden:
    2
    Någon kanske vet ifall det går att byta BAKSIDAN endast? eller är z5 compact byggd att jag måste byta baksida och framsida... känns ju ganska lönlöst då det kostar som att köpa en ny telefon!

3. snoogentz

Mottagna gillanden:
    2
    fått svar utav sony iallafall :D 920 kr kostar det för er som undrar :D framsidan kostar 1200 kr

och svar till mig själv; behöver inte byta framsidan för att byta baksidan!

bernard och Griffin gillar detta.
  4. perjak03

perjak03 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har också tappat min i golvet. Glasen höll men ramen sprack på ena sidan om powerknappen. Surt att det ska vara så känsligt.

5. echt

echt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    När det kommer till fall är det sällan känsligheten utan mer tur och otur, landar den fel i backen går den sönder :(
    Hade två LG's som gick i backen kort efter varandra, första hade jag haft i nästan två år och den hade klarat massa smällar från 1-2m ner i asfalt osv, så en dag ramla den ner ~50 cm från soffan ner på en heltäckningsmatta och krack där gick den telefonen. Andra var liknande dock hade jag bara haft den i drygt 3 månader, tappade den, "fånga" med foten sedan bara typ 10-20 cm ner i backen, landa på ena kanten och fick en spricka genom hela skärmen.
    Sånt som händer, därav kör jag som standard nu alltid med extra försäkring i minst 6 månader ^^ som gör att jag får en ny om det sker, speciellt även rekommenderat på nya modeller då sådana försäkringar kan hjälpa om det är t.ex. något strul med de första batcherna.

Även inköpt en härdat glas screen cover, dock inte fått den än, lär komma nästa vecka.

6. murana

murana Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    90

MINA ENHETER

vd är det för extraförsäkring du talar om, är det en operatörsförsäkring eller?

7. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

jag "tappade" min gamla galaxy nexus för många år sen när jag var ute och körde mtb... hella hållaren lossnar och telefonen stutsade ner för en slänt med stora stenar och grus.. fick en repa i plasten bara...

tappade min note 2 på bussen från knähöjd ner på ett plastlås på väskan och hela skärmen sprack i 900 miljarder bitar.

tur är det det handlar om helt klart ;)

har dessutom suttit uppe på en rauk på förå och tappat min iphone5s ner längs hela hällen. inte ett märke ;)

8. echt

echt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    Yes det är tele2 som erbjuder 99kr/månader så ersätter de telefonen om den går sönder för 500kr eller för stöld 1000kr. Det måste dock tecknas vid inköp så de vet att telefonen ska vara 100% när du startar försäkringen.

murana gillar detta.