Så... Bakgrund: Har en Gmailadress som hängt med i åtminstone 6-7 år. Bytte namn för en tid sedan och har reggat ett nytt gmail-konto som matchar bättre. Vill byta liv, a.k.a. byta min aktiva gmailadress...som jag har det nu är alla mina olika adresser kopplade till mitt gmailkonto "X"...jag vill att min nya adress "Y" ska vara min huvudadress. Rent mailmässigt är det väl inga större problem. Mina kontakter är redan exporterade till den nya adressen...det jag funderar på är väl om det ens är möjligt att exportera mailen till den nya..? Men så kommer det till telefonen. Att fabriksåterställa och logga in med den nya adressen är ju snabbt gjort, men jag har en app eller två som jag vill ha kvar. Har inte rootat telefonen och vill inte göra det heller. Hur undkommer jag att behöva skriva ner varenda app jag har installerad? Måste jag köpa alla appar på nytt..? För visst är de kopplade till mitt gamla konto? Något annat jag bör tänka på? Känns lite otäckt att inför Google's ögon byta ut hela min identitet såhär.
Har du några köpta apps? Jag vet inte hur man får dessa till ett nytt konto :S Men jag vill veta hur man gör faktiskt... Det är just de sista frågorna som är lite svåra att svara på, jag tror man kanske måste kontakta google och säga att man vill byta , av någon anledning :S . Det måste finnas någon lösning :S
Mmm...jag vet inte hur många köpta appar jag har...ett 30-tal? (varav copilot är en...) Har i ärlighetens namn inte RTFM:at så mycket...kan hända att det finns svar. Ska fila på ett välformulerat mail.
De finns en app som heter ShareMyApps som listar alla dina appar. Appbrain har ju exportfunktion med men undrar om man kan importera till ett annat konto..? Sent from my ZTE-BLADE using Tapatalk
Jag läste att Ny market som släpptes precis kan man välja konto att spara appen till så det betyder ju att du kan ha två gmail konton där den ena enbart används för apps och den andra för allt annat kul .
Ingen dum idé! Men på sikt vore det otroligt soft att kunna samla allt på ett och samma konto...man blir ju lite medveten om att man är ganska hårt insyltad i Google nu...allt från Picasa till youtube, ens telefon och email. Edit: Någon som vet vart man mailar!? Haha, de har verkligen gömt sina kontaktuppgifter blad hundra olika FAQ's...