Byta HD2 mot Nexus One???

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av bigpizza, 22 feb 2010.

1. bigpizza

bigpizza Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej hej, detta är mitt första inlägg i detta forumet...

Jag har idag en HTC HD2. Jag undrar om det är värt att byta ut den mot nexus one? Jag hade tänkt att sälja HD2 för 5000 kr och då köpa nexus one genom IO.

Men jag har några ytterligare frågor.

Operatören, kommer internet att funka med Telenor??? De har ju andra sorters band. DVS eu sålda telefoner kan bara få EDGE i USA. Är det vice versa???

Garanti, gäller i 24 månader eftersom att produkten är skickat till mig och det är 24 månaders garanti i EU av någon lagstiftning. Kan ni konfirmera detta påstående?

Tullen, bör inte vara något problem då IO har en tjänst så kallad, All included guarantee.

Kommer jag att bli gladare med denna telefonen? HTC HD2 har mera RAM minne, den har 576, htc har smufflat undan 128mb, bara 448 kan användas.
    Men nexus one har noise cancellation och AMOLED skärm.... yummy yummy....

Jag behöver era idéer... är det värt att byta en begagnad HD2 mot en ny nexus one?

2. topgun

topgun Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja det är stor skillnad. Nexus one springer cirklar runt HD2 på alla sätt och vis.

3. bigpizza

bigpizza Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jaja, jag får väll lägga upp telefonen då och se vad som händer :). Sen om jag hatar den så får jag behålla den i 4 månader minst... Men det bör inte hända. Någon som kan kommentera på voice recognition texting?

4. danielc.se

danielc.se Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Fungerar faktiskt helt okej om du snackar engelska. Förhoppningsvis lär den sig svenska i en uppdatering under våren.