Har du vart inne i Inställningar, hantera appar, appinställningar, start program och ändrar till Google nu?
Japp det menade jag blev fel när jag skulle "tagga" dig.. Hittade dock själv en lösning efter lite googlande.. http://www.androidheadlines.com/201...oogle-now-launcher-huawei-honor-6-6-plus.html
Lånar tråden. Precis fått min P8a och tänkte att jag skulle köra "original" de första fem dagarna iallafall. Upptäckte att Huawei inte har någon applåda och genast fick kasta in Nova. Men. Jag kan inte lägga in den som standard? Nova kan installeras och funkar fint, och där jag klickar i Nova att den skall anges som standard appstartare är det ett utropstecken. Trycker jag där blinkar skärmen till någon mikrosekund, men inget händer. Nån behörighetsinställning? (android 6.0 tuffar på i telefonen)
Bra fråga. Jag körde in google nu på 5.1 och behövde en omstart. Om jag minns rätt så startade jag launchern men så snart jag tryckte på hemknappen så var det Huaweis egna som visades. Startade om telefonen och sen gick google nu att välja som launcher.
Nu är jag så snurrig att jag inte ens hittar VAR man byter hemskärm? (förutom i novas inställningar förstås)
Jag har oxå kört med nova men efter update till 6.0 kan jag inte längre sätta nova som default launcher. Någon som löst detta problem?
Samma här. Vi kan väl inte vara de enda i världen med det här problemet? Har sökt runt lite men inte nått någon framgång...
Jag fick till det tillslut, jag följde guiden ovan för google launcher fast la till nova där istället. Fast jag avinstalerade nova först och la sesan in den igen och gjorde som i guiden, sen kunde jag sätta den som default. Enda som inte fungerar som det skall nu är väder klock widgeten.