Byta HOX mot SG2?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Boyka, 19 aug 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Boyka

Boyka Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 13

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 13
    Telefon 2:
    Samsung s23+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S8
    Har nu haft min HOX i ca 2 månader och är mycket nöjd, dock trött på det rent ut sagt värdelösa battertiden, kan lira spel någon timme sen dags och ladda.. gillar inte heller att jag ej kan byta batt på egen hand..

Funderar på att sälja den och köpa en SG2.. förstår att jag byter ner mig.. men hur mycket byter jag ner? hur stor är skillnaden?

HOX är lite för mycket för mig, jag behöver ej en så avancerad tele eg..

Så kom med råd.. dumt val? ska jag tänka på ngt annat?

2. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Jag gick från SGSII till HOX.
    Jag skulle inte ha några problem att byta tillbaka till SGSII förrutom kameran som jag skulle sakna. Hade en grönfläck på min SGSII så dotterns blonda hår blev grönaktigt osv.

Batteritiden är ganska lika varandra tycker jag, beror ju på vad man har för typ av användning förstås.
    Jag gillar Sense bra mycket bättre än Touchwiz, det går ju förstås att ändra men tycker det överhuvudtaget är bättre och smartare lösningar på HOX än SGSII om man inte vill byta ut launcher appdrawer osv.

nackdelen med SGSII var också att jag var lite orolig över att tex spela wordfeud mm eftersom folk hade problem med "inbränningar" men istället har ju SGSII också supersvärta.

Att inte kunna byta batteri saknar jag inte, skulle inte orka hålla på att fippla med det. Hellre köper jag ett batteripack typ nokia dc-16 som fungerar till alla mina bärbara apparater.

3. Aja

Aja Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Hade också en SGS2a innan min HOX.
    Skulle aldrig kunna byta tillbaka! Främst pg a den plastiga känslan, TW, utseendet i allmänhet och skärmen i synnerhet!!

Skärmen på HOX är fantastisk. SGS2ans känna som en leksaksskärm i jämförelse enligt mig....
    Men smaken är ju som baken! ;)

4. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Du kan nog byta till dig en SGS2 och få mellan 1tusen och 1.5 tusen. Jag hade gjort det pga att ha möjlighet till att ha microSD och utbyttbart batteri. Fast jag kanske hade hellre velat gå upp till S3. Kanske S2 LTE? Fast jag hade aldrig tagit beslutet utan att fundera på att behålla telefonen och köpa till ett litet externt batteri till den. Om det nu är ditt primära problem. Det finns många såna att välja på om du letar lite på Ebay, efter storlek och kapacitet hur du nu kan tänka dig vara smidigt och användbart.

Då vill jag ändå passa på att slå ett slag på externt batteri. Nyttan kan vara den att om du behöver ladda telefonen, men måste lämna den obevakad bland ett mer eller mindre sällskap så vågar man lämna batteriet, men inte telefonen. Jag som åker på många kurser, konferenser, läger och andra äventyr så har det varit behändigt. Dessutom blir man lite populär bland sina vänner om man har en sån. Kanske lite för populär...

Skickat från min Transformer TF101 via Tapatalk 2

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.