Byta iPhone 4 mot sgs2?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Cobolt, 3 aug 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Cobolt

Cobolt Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej!

Har en iPhone 4 som jag funderar på att byta mot en sgs2,är det ett vettigt byte rakt av eller ska det till pengar mellan?

Jag menar rent allmänt nu,förstår att det beror på skick men jag menar bara om dom står sig ungefär samma i pris och så?

Med vänlig hälsning,

2. brobjo

brobjo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47

MINA ENHETER

Och det frågar du här :) jag skulle iallafall ha mycket pengar för att byta min SII mot en ajFån!

3. Cobolt

Cobolt Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ja,jag frågar det här då jag har läst fler på detta forumet som krängt sina androider mot iOS-lurar.

Vore trevligt att höra någon annan persons åsikt om detta. Går i funderingarna om att hå tillbaka till android då jag har testat iPhone ett tag nu.

4. Chilaq

Chilaq Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Handen på hjärtat så tror jag inte att en SGS2 ägare skulle vilja byta ner sig till en iphone, kanske om han/hon fick pengar emellan! Men nu ska du göra en bra affär också. Ett tips är att sälja på blocket, där kan du få en uppfattning om hur mkt du kan få för den.
    Lycka till

Cobolt gillar detta.
  5. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Rent objektivt så skulle jag säga att de är jämförbara, alltså inga direkta pengar emellan. De har liknande kamera, minne, batteritid, prestanda o dyl. Men det beror ju på dig och den du byter med, vad ni anser era telefoner vara värda. Personligen tycker jag att iphone 4 är en bra telefon, men jag föredrar min sgsII alla dagar i veckan, mkt pga inställningsmöjligheterna och anpassningsbarheten som man inte får med iphone. Men det är ju som sagt en smaksak.

Sent from my SGSII using Tapatalk 2

Cobolt gillar detta.
  6. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Ursäkta men, den där var rolig! Du får nog lägga 20.000kr emellan om du ska kunna byta en iPhone mot en Galaxy S2! ^^ Skämt åsido... Hoppas du hittar någon som är tillräckligt dum att byta till dig en Galaxy S2 så du kan bli frälst till denna gudomliga Android-värld! :)

7. HenrikLundqvist

HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Seriöst, vad fan är det för fel på er?

Om ni inte är intresserade, varför i helvete bryr ni er om att skriva i tråden?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Sneaky, Slaneby och Cobolt gillar detta.
  8. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Mitt svar blir lika omoget som mitt förra inlägg: Detsamma! :cool:

Edit: Ville bara påbevisa att det inte är fel att skoja i en tråd ibland, så sluta vara så seriös och gnällig och ta det lugnt istället :) Trådskaparen tar nog ej illa upp - och skulle han göra det så får han väl säga till! Trevlig kväll min herre!

Last edited: 3 aug 2012
  9. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Flyttad till köpråd.

Har ni inga vettiga eller seriösa svar, avstå från att skriva överhuvudtaget.

Och CoboltCobolt; Det borde inte vara några problem att byta rakt av, och om pengar läggs imellan så är det troligtvis inte från din sida. iPhonen har i dagsläget ett högre andrahandsvärde än SGS2an.

HenrikLundqvist gillar detta.
  10. Cobolt

Cobolt Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack för alla seriösa svar(ni vet vilka ni är) jag lägger nog ut telefonen på blocket som jag fick tipset om så får jag se ifall nån nappar.

Med vänlig hälsning.

11. sydeu

sydeu Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    429
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10
    Platta:
    iPad Pro 10.5
    ROM:
    iOS 12
    värda ungefär lika mycket, skulle säga iphone 4 värd något mer kanske. Åtminstone på blocket, här tycker många att android är att föredra så då kan det kanske bli svårt att få till ett byte :)

12. Cobolt

Cobolt Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag förstår det fast jag har inte frågat någon här om dom vill byta utan min frågeställning var hur dom står sig mot varandra i värde.

Fast det är klart att ifall nån skulle vilja byta så är det naturligtvis fritt fram att höra av sig via pm;-)

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.