byta ipnr?

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av sweepdude, 5 jul 2010.

1. sweepdude

sweepdude Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

en snabb fråga, när jag surfar runt med min spica (rootad) går det att byta ipnr oavsett om jag använder 2G-3G?

sweepdude

2. Pjodor

Pjodor Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48

MINA ENHETER

Skulle inte tro att du kan byta ipnummer manuellt dock tror jag att du kanske inte alltid får samma ipnummer eftersom att säkert är de som har hand om ditt abonnemang som ger dig ett när du behöver det. Så är det ju med vanligt internet till datorn om man inte har ett fast ipnummer.

3. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

När jag hade mobilt bredband fick jag nytt IP-nummer varje gång jag anslöt. Jag testade lite nu med mobilen och när jag gjorde en ny nätsökning behöll jag mitt IP-nummer men när jag tog airplane-mode on/off så fick jag nytt :)

4. Pjodor

Pjodor Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48

MINA ENHETER

Precis eftersom att ipv4 (vanliga ip adresserna) eller vad de nu heter är det lite brist på så brukar man inte få ett fast ipnummer, utan när man inte är uppkopplad till internet så kan någon annan använda samma ipnummer. Dock tror jag att om ingen annan har fått ipnummret som man senast hade så brukar man få set gammla, osäker dock.

5. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Ja så brukar det funka med mitt fasta bredband. Det är sällan jag får nytt IP-nummer men det händer. För några år sedan fick jag alltid samma IP när jag kopplade upp mig. Jag frågade om det och fick till svar att de försöker ge tillbaka samma IP-nummer om det går. Det mobila bredbandet verkar inte alls ha den funktionen.

6. sweepdude

sweepdude Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Testade göra som Skywriter och ja...fick nytt ip efter flightmode