byta keyboard i Jellybean - JELLYTIME

Diskussion i 'Desire HD' startad av j-danielsson, 17 september 2012.

1. j-danielsson

j-danielsson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej... :cool:

Jag har kört med Jellybean - Jellytime med Android 4.1.1 ett litet tag nu och den är verkligen nice...

Jag har däremot upptäckt en liten bugg när det gäller att byta keyboard. Dom jag har testat med är Swiftkey 3, Jellybean keyboard och SlideIT. Efter man har installerat dom och ska göra inställningar så slutar dom att fungera... Alla 3 beter sig lika och alltså bara stänger ner sig.

Jag har nu kommit på en lösning på det som funkar på alla dom som jag tog upp här.
    Gör så här istället... Efter ni har installerat dom så går ni till "Systeminställningar" sedan till "Språk och inmatning" DÄR funkar det att både göra inställningar OCH aktivera dom...
    Jag har tagit några screenshots så ni kan se att jag har haft igång dom alla 3...

(Självklart har jag skrivit till Randomblame som är skaparen av JellyBean - JELLYTIME for DHD/Inspire4g och berättat)

Här är bilderna iaf... Och lycka till... ;)

[​IMG] [​IMG] [​IMG]

2. Mozze

Mozze Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    97

MINA ENHETER

Hur bra fungerar jellytime? kamera blåtand mm funkar?

3. j-danielsson

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tycker Jellybean och jellytime funkar bra. Det flyter på mjukt och snabbt. jag tycker att det är snyggt med. Jag har hållt mig ganska passiv på senare tid så jag hade Android Revolution HD i nu när jag valde att uppdatera min mobil lite så jämfört med den så tycker jag det är ett stort lyft framåt...

Självklart finns det lite barnsjukdomar men det finns ett formulär att fylla i när man hittar buggar eller upptäcker nått annat som inte är som det ska. Om alla hjälps åt att få fram informationen till "randomblame" i detta fallet så går ju allt snabbare att få en bättre och stabilare ROM...:P
    http://code.google.com/p/jellytime/wiki/SubmitBug?tm=3

Kameran funkar kanon för mig när det gäller att bara ta kort men det är nått buggigt där har jag förstått för dom jobbat som tusan med just den biten har jag läst...
    Ansiktsavkänningen är nån bugg med oxå för när den hittar ett ansikte så stänger den av kamera... :teeth:
    Samma sak när man vrider mobilen med kameran igång då dör den eller hänger sig och när man byter från kamera till filmkamera samma sak.
    Men som sagt det är ett sånt stort problem så det jobbas hårt med det nu så jag tror det snart är löst.

Blåtand funkar som det ska...

Du kan hänga med lite i tråden som jag länkade till i inlägget innan så ser du hur det går. Det är oxå där du kan tanka hem ROM'en + Google Play som behövs direkt efter installationen är klar.

4. j-danielsson

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan tillägga att R8 släpptes sent igår eller i natt rättare sagt och nu är problemet med att kameran stänger av sig när man byter mellan kamera och videospelare borta. Även problemet som vissa hade med rotationen är borta...
    Nu är det bara det med ansiktsvkänningen som dom måste lösa då. Lite orättvist kanske att jag säger att det inte fungerar för det kanske de gör. Jag gjorde nämligen en ful-flash denna gången så jag har inte wipe'at nått utan vara kört över r7.2

Sen är det flera andra saker som är fixade sen förra releasen såklart... :)