Byta låtar på X10 direkt på MW600?

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av fredde_93c, 6 jun 2010.

1. fredde_93c

fredde_93c Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan inte komma på varför låtarna inte byts när man trycker på next-knappen på MW600 BT-headset. Symbolen visas ju på displayen men ingenting händer. Någon som vet lösningen på detta problem?`:)

2. Frantiic

Frantiic Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

säkert att den är parkopplad med telefonen ? Hade själv det problemet i början, Kolla upp det i blåtandsfliken .

3. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Använder du medföljande musikspelaren eller kanske en tredjeparts som inte har blivit inställd att styras av BT-headset?

4. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Alternativt att man använt spotify och då har den "tagit över" BT profilen, man måste då starta spotify och logga ut så släpps BT profilen till andra spelare som t.ex. MediaScapes.

5. ravendb

ravendb Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fungerar utmärkt på min, men dock inte i alla musik appar!

6. fredde_93c

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo, asså den är ansluten till mediaspelaren står det. Kan ju spela upp musik och allt sånt på den, på det sättet funkar den felfritt. Men är lite jobbigt att behöva ta upp luren för att byta låt när man vet att snabbknapparna finns tillgängliga på BT-headsetet. Någon annan idé om vad det kan bero på?

Last edited: 7 jun 2010
  7. Tinnie

Tinnie Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har samma problem. Det lustiga är att headsets-knapparna funkar fint till spotify och två andra musikspelar-appar men inte till mediascape. Tokigt.

8. TLink

TLink Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

För mig funkar det skitbra. Jag kan även byta låt med BT't kopplat till datorn ;) Alltså byta låt på datorn :P

9. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Tinnie å Fredde, precis som Evil_E sade så verka spotify ta över bt, å släpper den inte till mediaplayer. Starta spotify, och stäng sedan ner det. Ni behöver inte logga in, går bra å bara starta, och stänga ner. Sedan kör igång mediascape, så skall det nog fungera.

10. fredde_93c

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo, jag förstår men tyvärr så verkar det inte funka då heller. Hur menar du med att starta och stänga ner spotify?
    Att bara klicka upp spotify och sen på tillbaka-knappen längst till höger på telefonen?

11. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Nej, det finns ett avsluta val via menyknapp då stängs Spotify ner helt och släpper BT profilen annars ligger den o "tuffar" i bakgrunden.

12. Tinnie

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Men jag brukar alltid stänga av spotify på en exit-knapp så det kan ju inte vara det som är problemet. Eller så ligger spotify kvar på något sätt ändå. Jaja, det är inget stort problem, jag har andra musikspelare som funkar... :)

13. Tinnie

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Grr, nu har jag installerat doubletwist-spelaren. Jättesnygg spelare så jag vill gärna ha den kvar men nu har den tagit över alla andra spelare så det går inte att ändra musik på varken spotify eller något annat på headsetet, då sätter den bara igång doubletwist. Irriterande. Det finns inga settings där man kan ändra saken heller.