Byta launcher! Hur funkar det?

Diskussion i 'Desire HD' startad av TheEdge, 10 feb 2011.

1. TheEdge

TheEdge Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Hej!

Jag har haft min DHD ett tag nu och skulle vilja testa att ändra lite på den!

Det jag hittar är begreppet "launcher" som vad jag förstår handlar om själva home sidan/sidorna och funktionerna runt den! Rätta mig om jag har fel!

Jag hämtade just hem Go Launcher EX hittade den här: http://www.bestandroidappsreview.com/2011/02/top-android-app-go-launcher-ex.html

Räcker det med att installera den?

Jag gjorde iaf det och startade den, fick lite panik att man tappat orginalet men sen fann jag byt funktionen genom att trycka på "hem knappen".

Är det så här enkelt att byta launcher? Jag har fått för mig att man måste roota osv?

Tyckte dock det var riktigt jobbigt att Hem knappen förlorade sin vanliga funktion! Går detta att lösa?

Sen undrar jag även om min orginal uppsättning? Finns det risk att den försvinner? Har nämligen jobbat hårt för att få luren som jag vill....så det är inte värt att leka om den skulle försvinna!

Hoppas på snabba svar så jag kan prova mera, vill först dock ha bekräftat att det alltid går att gå tillbaka till den HTC Sense som jag äntligen fått som jag vill ha den!

mvh

Edge

2. SkalmaN

SkalmaN Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tjo!
    Det är så enkelt att byta launcher, man behöver EJ roota. Angående hemknappen gissar jag att du kan bocka i vad som skall hända default (typ: htc sense eller Go Launcher EX). Välj där Go Launcher EX om det är den du vill ha och ladda sedan (eller innan) ned appen Home Switcher med vilken du enkelt kan byta launcher igen.

Det var ett tag sedan jag körde Sense nu men jag har för mig att det går att spara sina inställningar så att de är kvar då man byter launcher fram och tillbaka.
    Inställningar->...någonting
    Kommer inte ihåg hur det blir med widgets men har för mig att de blir 'som förut' då man byter tillbaka launcher.

3. Johan Hillborg

Johan Hillborg Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Sen kan du installera appen "Home Switcher" för att byta default launcher och för att se vilka launchers du har installerat. Den är inget måste, men bra att ha... :)

4. Dizzy89

Dizzy89 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

jag hade först denna du har go launcher EX, men sen märkte jag att LauncherPro va mer populär och efter jag laddat ner o prövat den så förstår jag absolut varför! så ta bort go launcher o kolla in launcher pro innan du lekt för mycket.

5. Azfor

Azfor Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Ett tips är att rensa ALLT från orginal launchern, alltså ta bort widgets och ikoner från hemskärmarna, annars finns det risk att det drar MYCKET batteri för båda ligger igång samtidigt!

wapaw gillar detta.
  6. f-stopp

f-stopp Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Laddade ner Home Switcher och luncher pro
    När jag går in i Home Switcher och sätter HTC sense som defult startar givetvis HTC som hemskärm .
    Men skulle jag trycka på home knappen går den tillbaka till luncher pro.
    Gör jag något fel?

Om man inte laddar hem Home Switcher och vill växla till HTC sense hur gör man då.
    Måste man avinstallera luncher pro för att få tillbaka HTC?

Snälla hjälp jätte novis på detta, har ju bytt från iphone till detta otroligt mycket roligare system

7. Larss00n80

Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

1. inställningar/settings
    2. hantera installerade program/programs
    3. välj launscher pro
    4 scrolla ner till rensa som standard.
    5. tryck på den.

Du behöver inte av installera launcher pro. Men som tidigare har nämnt så ta bort allt på original launchern annars så drar den batteri som satan.

8. Donre

Donre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Varför inte bara stänga processen istället för att ta bort allt på den andra launchern?

9. f-stopp

f-stopp Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack så mycket :-)

10. Larss00n80

Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

Om du stänger av processen för original launchern så kommer hela telefonen lagga mycket, egna erfarenheter;)