Jag funderar på att testa några andra launchers än Adw som var för installerat när jag la in Cm7.1 Men måste jag göra nån speciell inställning innan jag byter och tar bort ADW?
Nej, det är bara att ladda ner valfri launcher från Market. Själv rekommenderar jag Launcher PRO som flyter väldigt fint. När du har installerat så ska du kunna trycka på Home-knappen och då kunna välja den nya launchern. Bocka även i att ha den som standard. Om rutan inte skulle komma fram när du trycker på Home-knappen så kan du ladda ner Home Switcher från Market som låter dig skifta mellan launchers.
Launcher GO har lite fler funktioner, men är inte alls lika snabb som Launcher PRO. Beror på vad man föredrar.
Mitt strå till stacken: https://market.android.com/details?id=com.ebproductions.android.launcher&feature=search_result Gingerbread Launcher, den som var standard i Ginger Stir Fry. Funkat perfekt för mig i alla väder, har visserligen inga inställningar men alltid perfekt flyt och inget jag stört mig på. GO Launchern laggar en del på min Blade så jag la ner det ganska fort och gick tillbaka till denna.
Go Launcher är fint men det laggar en del som sagt. Det hjälper att övercklocka telefonen till 670mhz så flyter det på lite bättre. Ett annat launcher är "spb shell 3d" som flyter på sjukt bra. Tyvärr är den VÄLDIGT dyrt.
Davos: Kör på Go Launcher Ex! Failemon och razer_d: Laggar Go Launcher Ex för er? Varken jag som kör GSF b26, ej överklockad eller min sambos standard 2.2 laggar med Go Launcher Ex. Kör även med deras Go Locker, GO Launcher EX Notification och Go Note. Måste vara någon inställning som ni gjort?
Det var ju inte ohanterbart men speciellt snyggt och följsamt var det inte. Kan vara något jag gjort men jag tror inte det; har inga onödiga services igång och klockad till ~700 på Cyanogenmod 7.1. Men men orka
GO Launcher är så sjukt seg på min lur och den tickar ändå i 729 Mhz. Däremot startar alla andra GO-appar som jag använder stört snabbt.
Hur många widgets och homescreens man har öppet spelar förstås en roll vilken öauncher man än använder. Launcher oro är smidig men saknar en del funktioner som ho ex har. Sent from my Blade using Tapatalk