Jaha nu hände det... Telefonen gick i golvet och nu fungerar inte displayen. Jag hade isär telefonen för att kolla så det inte var någon kontakt som lossnat, så var tyvärr inte fallet. Det verkar som LCDn har gett upp, konstigt nog syns det absolut ingenting på den. Jag har anslutit adb till telefonen och allt fungerar utom just displayen. Lyckades t.o.m. låsa upp telefonen och kolla de sista sms:en med DDMS (debugverktyg) så digitizern verkar fungera bra. jag såg att skalshop.se hade LCD till Desire Z men det kostade ju en vacker slant. Är det någon som bytt LCD på sin lur och har erfarenheter och tips på ställe man kan köpa bra och billig LCD ifrån? Gärna med snabb leveranstid... Min SE X10 mini fungerar bra, men är något begränsad om man säger så ;-)
Efter närmre 2 veckor nu med min SE X10 mini som primär telefon så kom igår äntligen den nya LCDn. Jag Beställde från ett ställe som heter Tmart. Jag var naturligtvis lite skeptisk men de var ju billiga Displayen verkade vara en orginaldisplay, men det är svårt att veta, färgerna och uppdateringsfrekvens på den var iaf jättebra. Själva displaybytet tog ungefär en timme att göra, då hade jag redan haft isär den 1 gång. Så det är en ganska invecklad och mekaniskt avancerad telefon det här, så man fattar varför verkstäderna plockar ut ca 1500:- för att göra jobbet Nu funkar iaf min Desire Z som förut och jag är störtnöjd! Det känns nästan som om man fått en ny leksak Jag passade även på att spänna fjädern lite i "Z-gångjärnet". Det gjorde jag genom att försiktigt sträcka på fjädern. Det blev en liten förbättring, inget underverk, men den är tillbaka som det var när den var ny
Nice att det gick bra för dig! Sätter man fast displayen igen med lim? Funderar på att byta ut fjädern på gångjärnet men har inte hittat en alternativ fjäder
Nej som tur är sitter inte LCD delen limmad, men touchdelen som sitter utanför limmas. Du kan spänna/byta fjädern utan att ha loss varken LCD eller touch.