Byta lock screen

Diskussion i 'HTC Allmänt' startad av stylva, 25 september 2011.

1. stylva

stylva Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har just köpt min Incredible S och är oerhört nöjd förutom en enda sak: lock screen. Pojkvännen har en ZTE Blade och även om den låsskärmen inte är något fancy är den ju fortfarande bättre än HTCs som är jättelätt att råka låsa upp när man tar upp den ur fickan etc.

Så, min fråga är helt enkelt om det finns något vettigt sätt (utan att roota) eller någon vettig app för att byta ut eller förbättra lock screen? Sense 3.0-låsskärmen verkar ju också bättre, men det verkar ju inte finnas något datum för när det kan komma till Incredible S?

Jag vill ha en lock screen som är svårare att låsa upp av misstag och som gärna har fler funktioner än standard (ljudlös, gå direkt till sms och dyl) men som INTE laggar. Finns det?

(Har försökt söka i forumet för det kändes som ett ämne som borde diskuterats en hel del men hittade inget..)

2. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Widgetlocker laggar och har sig. Rekommenderas inte. Så utan att roota blir det svårt att få genvägar till ljudkontroller osv, men du kan ju iaf sätta på ett mönsterlås eller sifferlås för att göra det svårare att låsa upp telefonen i fickan. Från hemskärmen: tryck meny, inställningar, säkerhet, ställ in skärmlåset.

3. stylva

stylva Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Mönsterlås har jag redan men det hjälper ju inte när det ringer tex :)