Byta mellan HTC Sense och Vanilla Android

Diskussion i 'Allmänt' startad av robot, 2 maj 2010.

1. robot

robot Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159

MINA ENHETER

Efter ha laddat ner LockBot så fick jag upp en ruta varje gång jag klickade på Home-knappen där jag kunde välja mellan
    • HTC Sense
    • LockBot
    • Start

Jag klickade på "Start" och märkte att "designen" ändrades till "Vanilla Android" (alltså Googles grundutförande operativsystem och inte HTC's egna HTC Sense). Fortfarande inne på Vanilla Android så gick jag in på "Butiken/Market" och avinstallerade Lockbot.

Nu efterråt när jag klickar på Home-knappen så får jag välja mellan HTC Sense och Start. Jag gillar Vanilla Android och skulle gärna vilja fortsätta använda det ett tag till. Jag hittar både "Start" och "HTC Sense" i Inställningar>Program>Hantera program.

Om jag skulle bocka i "Använd som standard för denna åtgärd" och sedan klicka på "Start" - hur kan jag senare byta tillbaka till HTC Sense? Lite jobbigt att välja mellan "HTC Sense" och "Start" varje gång man klickar på Home-knappen...

2. ZeD

ZeD Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Installera 'Home Switcher' från Market, den hittar alla din home's samt kan byta till den man vill ha just för tillfället eller göra valet permanent.

3. robot

robot Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159

MINA ENHETER

Hittar inte på min HTC Tattoo..

4. Varazir

Varazir Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
    testat att starta om ?

5. ZeD

ZeD Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Man behöver inte ett program som 'Home Switcher' för att byta "home" (även om det är smidigare).

Gå in i 'Inställningar | Program | Hantera Program' leta upp den "home" du för närvarande har som standard och välj 'Clear Defaults' (kan vara något annat på svenska) och du kommer att få välja vilken "home" du skall använda som standard igen.

Så mao du kan lugnt välja att köra 'Vanilla Android' ett tag för att sen gå tbx till 'Sense'

6. robot

robot Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159

MINA ENHETER

Tack för hjälpen!