Byta moderkort på en xperia x8 ?

Diskussion i 'Xperia X8' startad av alfva, 16 dec 2010.

1. alfva

alfva Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejhej, jag råkade ut för en olycka och tappade min xperia i toan, lät den lufta och vattnet försvann.

Sedan lämnade jag in den eftersom den fortfarande gick att ladda och sätta på den. Nu när jag fått tillbaka den så står det i undersökningsrapporten att "Fuktskadan är borttagen, går ej att reparera moderkortsskada".

Har någon någon aning om det går att byta moderkort och vart och vilken summa det skulle går på ? Gärna i stockholmstrakten isf, haha. Tack på förhand!

2. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Jag tror nog att det blir billigast att köpa en ny. De kostar ju trotts allt under 2000:-!

3. erak

erak Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Håller med Dirk, köp en ny. Verkar inte direkt finnas att köpa som reservdel heller, varken ebay eller 24.se.

Sälj den på tradera, din skärm t.ex kan vara mycket värd om någon annan krossat sin. Du kan ju också ta det på din drulleförsäkring om du har en sådan, då borde du kunna få 500 kr. Eller om du lyckas, gör både och.

4. Jani

Jani Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57
    Operatör:
    GiffGaff

MINA ENHETER

Operatör:
    GiffGaff
    Jag håller med Dirk och erak. Sälj den trasiga som reservdelar. Sen köper du en helt ny, den är ju trots allt ganska billig.