Byta redan inmatad gmail på desire

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av hoshi, 7 dec 2010.

1. hoshi

hoshi Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

När jag skaffade min HTC desire hade jag en gammal gmail som jag la in, men nu har jag skapat en ny mer aktuell mail som jag vill börja använda till vardags och därför vill jag att denna ska vara kopplad till telefonen.

Jag har lagt till det nya men den gamla går inte att ta bort. I kalendern står den gamla fortfarande som "huvudmail". Går det att ta bort detta utan att återställa hela telefonen till fabriksstandard?

Och om inte, hur gör jag då för att återställa telefonen? Jag hittar inte (trots beskrivningen som ges) var man gör detta....

Tack på förhand! /hoshi

2. Jack Bohlen

Jack Bohlen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Menu -> Settings -> SD & Phone storage -> Factory data reset

Jag är ganska säker på att man inte kan byta "huvudkonto" utan att göra en reset, rätta mig gärna om det inte stämmer.

3. Suddenjr

Suddenjr Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jodå det kan man..(väl)? :)

Har aldrig gjort det själv men Meny>Inställningar>Konton och synkronisering>

Tryck på Google och Ta bort konto. Bör fungera, annars får du väl göra reset (backup på det du vill ha kvar först såklart) Hoppas det funkar!

4. hoshi

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

äsch då, då får det bli en reset... har ju bara haft telefonen en dryg vecka så det blir inte så farligt mycket att lägga in igen. :)

tack för era svar! tur att det finns ett ställe där man kan fråga sina frågor. :P Det lär bli en del...

5. Suddenjr

Suddenjr Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

testade du mitt förslag? jadu, jag har haft min i 4 månader och jag är full av frågor :D

6. hoshi

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, eller det hade jag redan testat och då gick det inte. Kontot kan inte tas bort för att det är kopplat till en massa andra program, så enligt telefonen var en reset det enda sättet att få bort kontot. Så jag gjorde så. :)