Jag tänkte byta rom och har mobilt bankid på telefonen, dum som jag var glömde jag skriva ner de där nummrena man får för att aktivera det och ända sättet att få ny är att spärra och begärna en ny. Då till min fråga kommer det att sparas infromationen om jag använder "Titanium backup" eller kommer det att ta bort informationen i appen och jag behöver ändå skaffa en ny säkhetsnyckel? MVH MeIoN
Ibland har det funkat med Titanium backup men ett flertal gånger har jag fått lov att fixa nytt bankid.
Just detta tänkte jag under gårdagen. Tänkte att TB skulle fixa saken, men tydligen inte. Jag som gillar att byta ROM men inte orkar skaffa ny kod varje gång
Jag sket i att använda mobilt bankid på den telefonen jag använder mest och flashar på. Har alltid två telefoner så inga problem.
Har flashar en del sedan jag skaffade bankid, inga som helst problem att ta backup och restore med titanium för mig. Written from a crazy Nexus 10 running Tapatalk HD.
Jag spärrar den gamla och skaffar en ny varje gång jag byter mobil eller gör en factory reset. Frågade han på banken och det fanns inget bättre sätt. Enligt honom är det så man ska gå till väga. Kan tilläggas att jag har Nordea och hur pålitliga de är får var och en avgöra själv. Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
det beror på kör du samma rom alltså från en CM till en ny version då brukar det lira men byter du rom helt så kukar det oftast ur. Det har med ID't på luren att göra det byts vid totalt rombyte men inte vid versionsuppdateringar.
Bytte från SlimBean (AOKP) till Omega (Samsung Based), det är inte många liknelser mellan de och jag hade inga som helst problem.
nej jag har med varit med om liknande men det är en parallell som är hyfsat konstant faktiskt sen exakt VAD i det hela som gör skillnaden är jag osäker på men att det är direkt knutet på hur devicen är reggad är uppenbart.