byta ROM verkligen?

Diskussion i 'Optimus 2X - ROM-filer och utveckling' startad av nobad, 6 maj 2011.

1. nobad

nobad Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Op5

MINA ENHETER

Telefon:
    Op5
    Förstår verkligen inte hypen över att byta ROM, jag har visserligen rootat och fryst vissa apps, men min lur flyter som den är, kan den flyta bättre än bara flyta?

Väntar så klart på "till vardags brukande" ROM från Cyanogen, men till det händer så förstår jag inte varför jag borde byta till "FEAR" eller "Gilgamesh"

Ge gärna tips :)

2. inza

inza Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

3700 i Quadrant med FEAR (med OC, runt 3000 utan). Dra ett Quadrant test på din mobil så fattar du hur bra det är :D

Allting går snabbare! Fast jag upplever att batteritiden är sämre, kan bero på OC med iofs.

Last edited: 6 maj 2011
  3. speedline

speedline Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    Är du nöjd som den är nu så finns det absolut ingen anledning för dig att byta. :-)

Sent from my Optimus 2X using Tapatalk

4. nobad

nobad Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Op5

MINA ENHETER

Telefon:
    Op5
    Tack för svar, men jag tillhör folket som skiter i quandrant tester osv, min lur bara funkar, snabb som fan osv, därav av min fråga...varför byta ROM ?

Edit: Vill som alla andra ha Cyanogen ROM men väntar tills den kommer för normalbruk :)

Last edited: 7 maj 2011
  5. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Är du nöjd ska du absolut inte byta. Själv så var jag inte nöjd med original utan kör hellre en buggig cm-release. Jag gillar att följa utvecklingen av en ny ROM så därför flashar jag :-D

Du gör helt rätt i att skita fullständigt i benchmarks. De säger inte ett skit om hur telefonen presterar och om systemet i botten fungerar dåligt eller bra.

6. canibull

canibull Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Håller tummarna för att LG ska prestera.

Känns som att märkets anseende hänger lite på att de får till det här iom den utlovade uppdateringen, någon sorts livstecken och statusrapport från säkra källor (t.ex den rätt fattiga websiten) hade ju vart trevligt :P

7. inza

inza Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Luren är helt klart snabbare nu än innan iaf. Vad är meningen med denna tråd om du absolut inte vill flasha något annat än CM7?

8. Drewmor

Drewmor Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Min erfarenhet är att de barn sjukdomar som frysningar och omstarter försvann när jag flashade fears rom vilket får mig att tro att de problemen var mjukvaran som spökade i stock. De i sig kan vara en anledning att byta. Sen tror jag inte man helt kan säga att "min lur flyter perfekt som den är" om man inte vill testa det som folk säger flyter bättre, dock är det ju en risk för garantier och liknanade.
    Men bortsett från prestanda skäl så har fears rom ett grymt tema med bland annat en ny design på rullgardinens iconer så att du får procent räknare till batterinivån och en massa anndra effekter vilket för mig var anledningen till att flasha!! Det andra var bara en grym bonus!!!

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

nobad gillar detta.
  9. nobad

nobad Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Op5

MINA ENHETER

Telefon:
    Op5
    Tack för infon, kanske blir att jag testar FEARS ROM ändå :)

10. M1ntos

M1ntos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Jag tycker stock ser rent ut sagt för jävligt ut. Allt i Gingerbread stock är mycket bättre, vilket är varför jag diggar CM. Dessutom har de små detaljer som jag gillar, bootanimation, många fler inställningar, fler uppdateringar än den officiella romen (stock..), finns massa småsaker.. :)

11. Hotlips

Hotlips Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48

MINA ENHETER

Samma här, är helt enkelt super nöjd med stock ROM och lite småfix som batteriindikator med procent.

12. RilleN89

RilleN89 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Invänta den kommande uppdateringen 2.3 innan du kör med custom.
    Jag har en stark känsla av att telefonen kommer bli så mycket bättre med Gingerbread.
    Att köra någon annan rom nu är bara onödigt och man kommer ångra sig förr eller senare pga att du har ingen garanti kvar och det blir svårt att hitta någon "original" rom att flasha in vid problem osv.

Bara köra med någon annan launcher så fungerar det bra :)