Hej. Jag har just nu ARDH men skulle vilja testa RCMix3D Runny ROM. Hur går jag tillväga. Är det endast att ladda in zip filen på SD-kortet, öppna upp recovery, köra ROM cleaner och sedan installera RCMix3D Runny ROM eller är det något jag behöver tänka på eller utföra innan? tack för hjälpen!
Ta ner ARHD superwipe script från tråden på xda, och RC mixs senaste release Lägg in båda på minnes kortet. Starta om till recovery, bläddra dig fram till "Install zip from sd card. Välj superwipe. Sedan flashar du in Rcmix på samma sätt. Ett litet tips om du vill slippa bläddra en massa i recovery är att skapa en mapp med namn som AArom filer eftersom clockwork sorterar mappar med stora bokstäver först /Wake
Kör alltid nand backup före flashning. Vid flashning av RCMix3s roms skall du alltid göra en korrekt reset, wipe, format för att säkerställa att rom blir korrekt flashad. När du väl flashat och startat upp telefonen se till att INTE aktivera ditt gmail konto direkt. Låta telefonen starta upp men skippa Inställnings guiden genom att backa ur och avbryta den. Låt nu bara telefonen stå i 5-10 minuter och sedan bootar du om den, när du väl bootat om så kan du påbörja arbetet med att installera och aktivera allting såsom gmail kontot , inställningar osv. Så här skall du göra i Recovery före du flashar RCMix3d Rom 1. Wipe Dalvik Cache 2. Format /system 3. Format /data 4. Format /cache 5. Wipe data/factory reset 6. Install Rom from zip file