byta sd kort?

Diskussion i 'ZTE' startad av Antebellum, 28 maj 2011.

1. Antebellum

Antebellum Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 6
    Telefon 2:
    Pixel 2 XL
    Kör nu RLS5 rom med ahb överklockningen och A2sd till det partionerade utrymmet,(har inte sett behovet att byta till den "nya" romen verkar också som att den är lite buggig?)har också flyttat dalvik cachen. tycker jag fyller upp 8gb väldigt för fort och har ett 16gb i min telefon som jag inte använder så mkt, skulle helt enkelt vilja byta de bara men vad måste jag göra för att få det som det är nu, måste jag köra om allting? hur gör jag nu med allting som ligger på sd kortet tänker i första hand på dalvik cachen? kan man bara koppla in den till datorn o kopiera över allt o sen klistra in det på den nya? hur blir det då med partioneringen som jag måste göra på det nya, tänkte lite men får inte ihop det riktigt :/

Slet ut sdkortet bara och satte in det nya, fortmaterade det och gjorde som det stod i guiden för o få det som innan, förutom att det verkar sparat lite info om det som fanns innan, nu får jag FC på nästan varenda program och den känns väldigt mycket segare än innan jag bytte?? vad har blivit fel? tar väldigt gärna emot ideér för att få ngn ordning på det.

Last edited: 31 maj 2011
  2. curse

curse Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Hart du tillgång till en linuxdator så du kan lägga in det du hade på ext partitionen?
    Annars, testa att installera om dina program.

3. Antebellum

Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 6
    Telefon 2:
    Pixel 2 XL
    Tja nej har tyvärr inte tillgång till linux dator i dagsläget, nätagget på den är sönder inte haft varken tid eller ork att köpa nytt.

testade att installera om de apparna jag hade innan , men den är fortfarande väldigt mycket segare, moboplayer får jag FC med ganska ofta, om den ens vill starta filmerna :/

funderar på o kanske försöka dra in CM7 versionen som ligger här, så lite ot då,
    kan man köra a2sd på den som man har kunnat göra med den egna partioneringen och Kk Lrs5 ? innan detta hände tyckte jag att allt flöt på så otroligt smidigt så lite segt att ngt hänt nu :/

4. GuruX

GuruX Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Ett tips om du inte har en linuxdator tillgänglig är att köra nån linuxdist i virtualbox eller helt enkelt boota en live-cd.

5. Antebellum

Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 6
    Telefon 2:
    Pixel 2 XL
    tack för snabba svar, men nu testade jag mig på att wipa allt och lägga in nya cm7 rommen istället, den startar ju iaf och verkar snabbare än innan så nu är det väl bara att göra om resten så kommer det bli prima! :D tack iaf för svaren!