Byta Tablet Z2 mot annan platta i ~samma prisklass?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av QT17, 20 mar 2015.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. QT17

QT17 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Hade problem med döda pixlar på min tablet Z2 som jag haft i nästan ett år. Var inne på elgiganten idag och efter många om och men fick jag pröjsa en mellanskillnad på 300kr och fick en ny Z2 med 32GB.

Har ju 30 dagars öppet köp/bytesrätt, så har kikat lite på andra plattor på deras hemsida.

Främsta konkurrenten verkar ju vara Samsung, och då deras Tab S 10.5, alt. Note 2014. Bifogar länkar nedan.

Har varit nöjd med min Z2, men det händer ju grejer på 1 år, så frågan är vad ni som är lite mer kunniga tror? Är octa-core överlägsen processorn i Z2:an? Är skärmen såpass mycket bättre?

Vore riktigt sjysst om ni skulle vilja hjälpa till och tipsa!

http://www.elgiganten.se/product/da...ANEE/samsung-galaxy-tab-s-10-5-wifi-16-gb-vit

http://www.elgiganten.se/product/da...-note-10-1-16-gb-wi-fi-2014-vit#tab-more-info

2. kalleboston

kalleboston Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    194

MINA ENHETER

Tjena!
    Jag kanske inte är som du. Men jag bytte från z2 tab till z3 och ångrar mig inte en sekund. Den är så mycket bättre. Men det hänger ju så klart på vad du tycker om att gå ner i skärmstorlek.

3. QT17

QT17 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tja!

Mjaae, har en Oneplus, med 5.5", skärmstorleken på Z2:an passar mig rätt bra. Läser en del böcker och tidningar när man är på språng, epub och dylika filer gör sig ju bra oavsett skärmstorlek i och med att den skalar om, men tidningar i PDF-format blir svårlästa med mindre skärm.

Vad är det som diffar så mycket mot Z3:an?

Startade upp plattan nu, tänkte kolla hur Lollipop lirar. Backlight bleeding när man ökar ljusstyrkan. Kan man ta det på DOA och plocka ut en ny? Usch, mycket nu.

4. Sweden2

Sweden2 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 15
    Tab S över 2014 alla dagar i veckan om du inte behöver notefunktionen. Haft 2014 och har Tab S 8.4 nu

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.