byta telefon på avbetalning?

Diskussion i 'Allmänt' startad av ErsdaHL, 1 feb 2011.

1. ErsdaHL

ErsdaHL Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

jag har en spica som jag har cirkus ett år och fyra månader kvar att betala på blivit jävligt less på den nu så hur går jag tillväga för att bli kvitt den billigast möjligt?

2. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 238

MINA ENHETER

Betala återstående på avbetalningen i en klump och byt/sälj telefonen på vanligt sätt.

3. ErsdaHL

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

visst kan jag behålla abbonemanget ? Det har jag inget prob med att behålla faktiskt. Men måste jag ha telefonen tillhands innan jag betalar av klumpsumman ? Så kan jag lägga ut den på tradera för 1000 sedan se vad som händer?

4. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 238

MINA ENHETER

Ja, vill du så behöver du inte ens betala klumpsumman utan kan behålla abonnemanget och fortsätta betala på det som vanligt. Telefonen kan du fritt sälja, ange bara att den formodligen är låst till din operatör. Däremot när du skaffar en ny telefon så får du antingen betala hela priset direkt eller betala av på två abonnemang.

5. ErsdaHL

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

den är inte låst. Jag har halebop och då jag slog den ssid koden så stog det att den inte var låst och jag kan även använda min mors telia kontantkort går ju dock i samma nät.