Byta tema

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Torparn, 19 mars 2011.

1. Torparn

Torparn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Hej har en fråga ang teman.När man är inne på tex Xda och tittar på alla teman som finns har jag sett att en del är till ex JS3/5/7.Jag har ju JS8 i min telefon.Kan man ändå lägga in dom teman man hittar eller måste man flasha in en annan stock CSC?

2. Dr.Byte

Dr.Byte Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Felia, Comviq, TRE
    Telefon:
    Galaxy S7 FLAT

MINA ENHETER

Operatör:
    Felia, Comviq, TRE
    Telefon:
    Galaxy S7 FLAT
    ROM:
    RenovateROM
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    CAT S69
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova
    Telefon 3:
    S5
    ROM:
    Cyanogen
    Jag brukar testa dom bara, funkar dom så funkar dom.
    Detta med alla versions nummer är seriöst jobbigt så testa är snabbare och smidigare enligt mitt tycke.

Men det är ju upp till var och en.

3. emilh

emilh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Fyller på här.
    Har en cf-rootad js8, annars stock. Kan man byta tema på den med exempelvis filerna i perkas filsamling eller måste man ha en custom rom? Läste nån annanstans om deoxad eller så.

Hmm, inser att min ambition o ha en "stock" rom blir svårare o svårare att hålla hehe...

4. wuqqs

wuqqs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

De flesta (alla?) teman måste flashas in på en deoexed rom - dvs en custom ROM och inte en Stock, tyvärr.

Vad gäller versionnummer på temat kontra vilken custom ROM man kör brukar jag aldrig bry mig om. Jag har flashat in teman otalet gånger och det har aldrig blivit knasigt oavsett om siffrorna stämt överrens eller ej. De gånger temat blivit konstigt har berott på att temat i sig inte varit färdigarbetat och inte på ngt annat.

5. emilh

emilh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

äsch vad tråkigt, jaja, får se om man kanske tar och flashar in en custom om ett tag. Känner mig nöjd nu men det brukar ju ändra sig efter nån vecka. Hade tänkt "vänta" med custom till ginger kommit slutligt till sgs:en och de lagt in en bra version av det på custom