Byta till Apple watch

Diskussion i 'Apple Watch' startad av Martin1999, 15 nov 2021.

  1. Martin1999

    Martin1999 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2016
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Hej hallå. Fundera på att byta till iPhone och då även sälja min galaxy watch 4 och köpa en Apple watch 7. Hur nöja är ni som har Apple watch idag? Hur är batteri tiden. Läst att 7an är lite snabbare på att ladda osv. Men något man ska tänka på?
    Någon som har titan och kan skriva vad hen tycker om den?
     
    Last edited: 15 nov 2021
  2. MASHEENARY

    MASHEENARY Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2021
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Hallå,
    Lite inne på samma spår.
    Har en Galaxy watch 3 som köptes ihop med Galaxy S21. Men använder den med iPhone mest.
    Ihop med S21 fungerar ju allt klockrent så att säga, parad med iPhone så saknas en del funktionalitet.
    Men med det sagt så tycker jag ändå att den går bra ihop med iPhone.
    Detta är min första smart watch och visste inte riktigt om jag skulle använda den dagligen, vilket jag nu gör.

    Men eftersom jag oftast använder min iPhone så har jag nu börjat fundera på att sälja S21 och klockan för att köpa en Apple watch.

    Vad har ni som använder Apple watch att säga om de olika modellerna? Vilken/vilka modeller ska man kika på?
     
  3. Martin1999

    Martin1999 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2016
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Har nu haft min apple watch 7 45mm i snart en vecka och kom ifrån som jag skrev ovan galaxy watch 4 som va helt okej lite buggig inga appar osv direkt. Men va billigare när jag köpte den med.
    Men om man jämför men denna så får jag ändå säga att det är som natt o dag för mig iallafall. Tycker allt flyter på mycket bättre på 7an än på samsungs.
    Sen finns det ju mer band osv till apple watch osv o det gillar jag. Då inte jag gillar o köpa från tredje parts.
     
    MASHEENARY gillar detta.
  4. MASHEENARY

    MASHEENARY Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2021
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Använde du galaxy watch 4 till iphone?
    Hur upplever du batteritiden?
    Ja, funktionaliteten med telefon och Klocka med samma märke gör ju sitt. Men jag är ändå lite anti till att "låsa" mig med grejer från en tillverkare. Men då får man ju också lida lite med att det inte funkar så sömlöst som det gör med produkter av samma tillverkare.

    Kikade du bara på watch 7:an eller kikade du på någon annan modell också?
     
  5. Martin1999

    Martin1999 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2016
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Hade watch 4an till min s21 ultra som jag inte har kvar. Utan nu har jag en iphone. Ja jag kollade bara på apple watch.
    Då jag alltid velat att det ska funka så bra som möjligt. Vad jag vet så går det inte ens att ansluta en galaxy watch 4 till iphone eller tvärt om.
    Men tyckte watch 4 va helt okej för det priset jag köpte den för. Batteri tiden va bra men jag laddar varje dag. Så att så länge jag klarar mig en dag är jag nöjd.
     
    MASHEENARY gillar detta.
  6. MASHEENARY

    MASHEENARY Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2021
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Ahh!
    Menade om du jämförde någon annan modell från Apple. Eller om det bara var 7:an som gällde?
    Ja, laddar ju telefonen på natten, så då kan man ju även ladda Klocka om det skulle vara så :D

    Är 45mm stor på handleden? Är den i vägen?
     
  7. Martin1999

    Martin1999 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2016
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Nej utan jag kikade bara på denna (7an) kikade lite på 41mm men tyckte den va lite liten. Kanske att 45 är lite stor men hellre lite stor än för liten tycker jag. Nej jag tycker inte den är för stor. Min handled är ungefär 170mm i omkrets
     
    MASHEENARY gillar detta.
  8. MASHEENARY

    MASHEENARY Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2021
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Alright :D
    Får suga lite till på denna.
    Tack för svar!
     
  9. kleric

    kleric Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2013
    Inlägg:
    229
    Mottagna gillanden:
    154
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple Iphone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple Iphone 14 Pro Max
    Kommer inte från Samsung men hade tidigare en Huawei Watch GT2 Pro.
    Visst behöver ladda klockan varje dag men den nya laddaren är snabb, oftast kan jag ladda den medan jag duschar eller sitter i något möte. Därför är det inget större problem. Tror nog klockan kan klara sig 1.5 dagar om man kör utan AOD
     
    MASHEENARY gillar detta.
  10. MASHEENARY

    MASHEENARY Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2021
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Kör du Watch 7 också?

    Tycker ju det är snyggare med rund klocka, men det är väl vanesak också iofs.
     
  11. natal

    natal Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2011
    Inlägg:
    255
    Mottagna gillanden:
    79
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    Gillar AW mer än vad jag gjorde med GW förutom utseendet, gillar runda klockor men i övrigt så slår AW övriga smartklockor. Tyckte alltid att GW laggade och var seg men AW flyter allt på och den väger nästan ingenting.

    Mvh
     
  12. Blåkläder

    Blåkläder Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2022
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    15
    Hoppar in här och lånar tråden lite.
    Använder just nu en Samsung galaxy Watch active BT. Vilken Apple Watch skulle kontra den? Batteritid (2 dagar med GWA)? Finesser? Är celullar värt det?
    Har funderingar på ett byte från Samsung till Apple telefonmässigt i samma veva.
     
  13. grattis

    grattis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2018
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    68
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Jag gick från Samsung tele klocka lurar till allt Apple för ca 1 år sedan.

    Svårt att jämföra vad som kontrar GW. Rent spontant kanske AW SE?
    Fråga dig istället vilka funktioner du faktiskt har behov av.
    AW är mer träffsäker när den samlar statistik, däremot är batteritiden bara 1 dag.

    Jag valde AW6 LTE för att jag just ville ha Display always on, mäta syrenivå i blodet, ta snabbt ecg - utöver de vanliga och grundläggande smartfunktionerna som finns i tidigare modeller.

    AW7 har det 6an har och lite starkare skärm för färre repor, lite större skärmyta, lite snabbare laddning.
    AW8 har det 7an har och någon mer finess som jag tyvärr inte har koll på.

    Har inte haft användning för LTE alls trots att det var ett krav när jag köpte klockan.
    Det är ju bra att fundera på Sitt användningsområde så man inte betalar för något man inte kommer använda :)