Jag har båda i min ägo för tillfället

.
Så här upplever jag iPhone 5s/Nexus5.
iPhone 5s:
Snygg design
ios 7 är välpolerat. Har varit en del buggar men tycker att 7.1 flyter på fantastiskt. Svepningarna i systemet samt på safari är underbart och känns konstigt när det inte finns i någon annan lur.
Hårdvarumässigt så känns iPhonen ett steg högre än Nexus 5. Gäller mer eller mindre allt, högtalare, samtalsjud, material, kamera o.s.v.
Nexus 5:
Nypriset är helt och hållet oslagbart.
Skön matt design (svarta modellen)
Android flyter på fantastiskt bra på denna lur.
Root gör hela luren enligt mig. Går att tweaka allt inom denna lur, man blir helt enkelt aldrig uttråkad.
Displayen är fin och storleken på luren är enligt mig inom smärtgränsen. Tycker dock att iPhonen är något för liten samt Nexusen något för stor så något mitt i mellan skulle vara bäst för mig.
När det gäller batteri så tycker jag det är jämt upp.
För mig så är iPhone 5s en fantastisk mobil dock så är Nexus 5 också fantastisk

.
Men om du är jäkligt sugen på att testa en Nexus 5 så föreslår jag att du säljer iPhonen som har ett jäkligt bra andrahandsvärde och köp en begagnad eller ny Nexus 5. Ifall du köper en begagnad Nexus 5 så får du säkert loss den för 2000 kr samt så kan du säkert sälja din iPhone för 4000 kr. Där tjänar du in 2000 kr som du kan använda som delsumma till kommande iPhone 6 ifall du skulle bli missnöjd med Nexusen.
Annars håller jag med "RuffyM" inlägg ovan, om du är nöjd med din iPhone 5s så vänta istället och köp nya iPhone 6 som förmodligen kommer ha en större display.
Click to expand...