Problem: Byta till orginal firmware utan dator

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Jontez, 17 maj 2012.

1. Jontez

Jontez Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Mitt microUSB-uttag på telefonen är trasigt. Jag kan ladda telefonen (får ingen indikation på att man koppla in laddaren, men batteriet blir laddat ändå) och när jag kopplar telefonen till datorn så står det att USBenheten inte känns igen (provat flera datorer och olika kablar).

Så jag tänkte att jag ska lämna in den på service, men som det är nu kör jag senaste MIUI Scotland (Gingerbread). För att få in Samsungs original firmware behöver jag Odin, men jag kan ju inte koppla telefonen med datorn..
    Laddade ner mobile Odin, men får ett felmeddelande vid starta att det inte fungerar på CM eller MIUI romar.

Vad ska jag göra nu? Jag har försökt flasha Daky 10.2.2 men fastnar i en bootloop. Jag behöver bara flasha en rom som gör att jag kan använda mobile Odin så tror jag att jag kommer lösa det här (grymt störigt att behöva ladda ner romar osv direkt till telefonen och hatta runt)

2. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    Har du kies? om inte installera det och nya fungerande drivare intalleras i datorn...möjligen får du kontakt mellan mob och dator nu..

prova även att att gå in i - settings >utvecklingsalternativ > bocka i usb-felsökning (prova med både i bockad och inte ibockad)

3. Jontez

Jontez Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Får ingen kontakt fastän jag prövat det du nämnde.. :-\