Jag installerade launcherpro men varje gång jag använde hemknappen var jag tvungen att välja så jag valde touchwiz eftersom jag inte hade testat det så mycket... hur gör jag nu när jag vill byta till launcherpro igen?
ladda ner en app som heter homeswitcher eller håll in home och välj launcherpro som standard launcher
Programmet "home switcher" har som enda uppgift att styra vilket luncherprogram som används... :-) Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Nu löste du iofs det hela genom home switcher, men annars så kan inställningen rensas under inställningar->program->hantera program man får sedan trycka på menyknappen och sätta filtret till "alla" eller "körs" och leta reda på "Start" och där finns det en "Rensa standard"-knapp
hur ändrar jag appdrawern så att de lägger sig sist allt eftersom jag laddar hem dom och inte i bokstavsordning?
Går inte att ändra, tyvärr. De lägger sig i bokstavsordning. Möjligen går det att ändra med hjälp av root, men inget jag har kunskap om
Har du tittat i inställningarna om det finns någon sådan inställning? Om inte, så går det nog inte. Till skillnad mot TouchWiz, som lägger apparna i installationsordning och låter dig som användare flytta runt dem efter smak, så tror jag LauncherPro enbart visar dem i bokstavsordning, vilket emå gör det enklare att hitta allt. Det finns en särskild tråd för LauncherPro.
Det är detta som gör att jag föredrar TouchWiz istället för LauncherPro. Får mkt bättre ordning på mina appar med Touchwiz när jag själv får flytta runt dem! Tex, spel i bokstavsordning på samma ställe, media, musik, vidoespelare på ett annat. Väldigt mycket mer praktiskt enligt mig. För det går ej att ändra runt bland apparna med LauncherPro?
Det går inte med någon annan launcher än Samsungs vad jag vet. Däremor finns en fin feature i LauncherPro som jag gillar, där man kan dölja program man kanske lagt på skrivbordet, eller som man helt enkelt inte använder. Man har ju samma ikoner på många ställen annars faktiskt. Du hittar den genom att klicka Meny->Preferences->General Settings->Hidden Apps. Det är en feature som jag kommer få svårt att vara utan, och som kanske gör att du inte tycker funktionen med sortering inte är så farlig. Det blev liksom inte så många program kvar för min del....
Varför använda app drawern alls? http://www.appbrain.com/app/net.yuvalsharon.android.launchx.free http://www.appbrain.com/app/com.google.code.appsorganizer http://www.appbrain.com/app/com.abcOrganizer Jag kör den sista där, dvs FolderOrganizer, och tycker det fungerar bra... har helt enkelt sorterat upp mina appar i kategorier, som finns på olika home screens i LauncherPro. Tex. så har jag en home screen där jag har en widget med systeminfo, där finns några länkar direkt till vissa apps jag kör ofta, resten av systemrelaterade apparna ligger i en egen mapp.
Ah blev lite bättre i appdrawern med hidden apps. men blir allt så mkt snabbare med launcher pro annars då? Jag tycker nog fan TouchWiz är snyggare...fattar inte varför de flesta ogillar de, lik iphones? bryr mig väldigt lite
Gått tillbaka till touchwiz nu... hittar inte apparna jag vill åt när dom ligger i bokstavsordning. Går det förresten flytta runt appar i appdrawern?
När du är i appdrawern trycker du menyknappen och redigera (edit). Håll in fingret på en app så "lossnar" den och du kan flytta omkring den. Sent with my Personal Dis-organizer GT-I9000
Missar jag något? Appdrawern för mig är ett magasin med appar som jag hämtar dom ur och lägger på rätt homescreen (i Touchwiz eller LauncherPro spelar ingen roll). Jag använder sju stycken i båda fallet och har en för underhållning, en för verktyg, en för spel, en för uppslagsverk etc. Är det inte det man har homescreens för?
Jag körde samma grej men nu har jag bara 5 homescreens med bara widgets och typ... 4 appar.. Känns stilrenare att ha allt i appdrawern ^^
Oj här kanske jag har missat nåt...haah. Kör på 3 homescreens, dvs de flesta appar i appdrawern. Har för mig att fler homescreens skulle dra mer batteri, eller har jag fel? :S