Byta upp mig från Meizu M2 Note

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av flipp, 20 feb 2016.

1. flipp

flipp Android Expert Moderator

Mottagna gillanden:
    8 738
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Har använt Note 2 ett tag och är faktiskt riktigt nöjd, yttermåtten är smidiga, skärmen är riktigt bra, gillar även telefonen rent estetiskt och byggkvaliteten är bra. Enda haken är att jag stör mig på vissa saker. T.ex. saknar den accelerometer vilket behövs för att räkna steg i google fit, sedan tycker jag den kan vara lite slö ibland, känns som MTK6753 är i klenaste laget för en helt laggfri upplevelse och batteritiden är bra men inte fantastisk. Nu funderar jag på att byta till en annan kinatelefon t.ex. Meizu MX5, Meizu Metal eller Xiaomi Note 3. Frågan är om dessa telefoner kommer ge en tillräckligt stor uppgradering? Någon som har erfarenhet av hur Note 2 presterar jämfört mot dessa?

2. Carre_80

Carre_80 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    284
    Telefon:
    Mate 20x

MINA ENHETER

Telefon:
    Mate 20x
    Telefon 2:
    Mi max 2
    Last edited: 20 feb 2016
  3. flipp

Mottagna gillanden:
    8 738
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Xiaomi Redmi Note 3 Pro verkar bra. Riktigt bra batteritid vilket är viktigt. Känns som det står lite mellan den och Meizu Metal. Jag gillar Meizus UI rätt mycket och version 5 som finns på metal verkar vara ett riktigt lyft. Dock lär ju Redemi Note 3 Pro ha bra mycket bättre batteritid. Vet inte vilken av dem som har bäst kamera, byggkvalitet och flyt dock. Gillar designen på Meziu Metal mer. Någon som testat både Meizu M2 Note och Redmi Note 3?

Elephone p9000 vågar jag inte köpa. Har läst reviews på nätet om att bland annat kameran är katastrofalt dåligt. LeTV ska jag dock kolla lite mer på....

4. flipp

Mottagna gillanden:
    8 738
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Beställde en Xiaomi Redmi Note 3 (MTK-varianten). Tror den blir bra.

Carre_80 och Krille1869 gillar detta.