Byta upp sig från Huawei U8100 till ZTE Blade

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av vEX, 11 jun 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. vEX

vEX Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Har haft min lilla nalle i snart ett år och den fungerar ju ypperligt med tanke på vad den kostade när det begav sig (999:-).

Det jag stör mig mest på med luren är dels att det är en liten skärm med låg upplösning, långsam processor (är lite slö ibland) samt att det bara är Android 2.1 (finns ingen fullt fungerande 2.2 ROM än). Nu när det går att få en ZTE Blade för 999:- blir jag väldigt sugen på att byta upp mig.

Finns ju en hel uppsjö med ROM:ar till Bladen, bara det gör att jag har lust att byta. Känns som U8100:an är en död plattform där det inte händer speciellt mycket.

Tänkte bara ifall ni Blade ägare kan ge lite input på hur ni upplever luren, är den värd priset? Eller ska man vara iskall och vänta fram till jul när det dykt upp nya lurar med tvåkärninga processorer och bättre gpukretsar? Iofs lär det väl dröja för en budgetlur med två kärnor och jag är inte redo att betala mer än 1500-2000kr för en telefon.

2. larsolof

larsolof Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Gjorde precis detta byte och jag är mer än nöjd, allting på bladen känns snabbare och bättre. Skärmen är ypperlig och för 1000 spänn så är det en riktigt bra mobil, du kommer inte ångra dig jag lovar....

vEX gillar detta.
  3. vEX

vEX Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Upplevde du U8100:an som lite småseg ibland? Och isåfall, har du upplevt samma situation med Bladen?

4. larsolof

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Att säga att den inte laggar någonting vore att ljuga med tanke på hårdvaran, men jämför du båda sida vid sida så märker man att bladen är klart snabbare. Men har du en tight budget så är denna telefon ett självklart val!

5. vEX

vEX Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Då var den beställd, blir nog grym med CM7 på. :-)

6. larsolof

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Kul och höra! Hoppas du blir nöjd!

7. vEX

vEX Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Det tror jag nog, tack för din input!

8. vEX

vEX Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

De var då inte snabba på att skicka ut telefonen. Har inte ens fått något mail om att den är på väg. Hur lång tid tog det innan du fick din telefon?

9. larsolof

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag fick inte heller något mail där jag kunde spåra paketet, för mig tog det tre arbetsdagar...

10. vEX

vEX Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Då var den uthämtad, upplockad och lekt lite med. Jävlar vilken skillnad, bara skärmen är ju värd bytet!

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.