Byta upp sig från sgs eller inte?

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av mickej79, 29 mar 2011.

1. mickej79

mickej79 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung galaxy s22 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung galaxy s22 ultra
    Är denna telefon något att ha om man har en samsung galaxy s? Jag tänkte byta upp mig med det kanske man inte gör?

2. Gilgamesh

Gilgamesh Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 749
    Operatör:
    Tre,3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    X200 Ultra 16GB/512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre,3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    X200 Ultra 16GB/512GB
    beroende på vad du är ute efter, vill du ha en "äkta" multimedia telefon så är det väl nog värt, är väl bättre på i princip allt, kanske Super AMOLED skärmen är vassare (smaksak)

3. mickej79

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung galaxy s22 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung galaxy s22 ultra
    ja om man säger kameran te.x som jag inte tyckt varit så bra på sgs .. Vad tycker ni om kameran? Vad menar du med en äkta multimedia telefon?

4. Gilgamesh

Mottagna gillanden:
    1 749
    Operatör:
    Tre,3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    X200 Ultra 16GB/512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre,3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    X200 Ultra 16GB/512GB
    kameran tycker jag är bra (även om jag själv inte baserar ett köp på kameran) spelade tex in ett videoklipp igår natt (mörkt ute) testade 720P och det sägs ju att den ska klara 30FPS dock brukar ju det vanligtivs sjunka när man spelar in under sämre ljusförhållanden, skickade över videon till datorn och spelade upp och såg till min förvåning att den låg på 30FPS och det såg bra ut...

med "äkta" multimedia syftar jag väl på att den har HDMI utgång så du kan koppla den till TV osv.

5. mickej79

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung galaxy s22 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung galaxy s22 ultra
    På så vis. Vad var det som fick dig att köpa just denna telefon?

6. Gilgamesh

Mottagna gillanden:
    1 749
    Operatör:
    Tre,3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    X200 Ultra 16GB/512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre,3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    X200 Ultra 16GB/512GB
    Har en Nexus S men de 16GB som sitter i där begränsa mig till slut (har ungefär 200MB kvar på SD kortet) köpte mig ett 32GB Class 10 microSD kort sedan så hitta jag denna telefon för 4200kr (helt ny) och då den i princip har allt jag begär utav en telefon så var det ett givet köp, sen att den är helt öppen (upplåst bootloader osv) samt att den redan har många bra utvecklare bakom sig gjorde valet enkelt, visst som jag sa hade varit nice med Super AMOLOED skärm men man kan inte få allt och skärmen som LG har är ändå bra tycker jag.

7. Beckim

Beckim Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+
    Man får inte glöma byggkvalitén på LG. Den är i jämförelse med Iphone (där jag hade en IPhone 4). SGS byggmässigt är för mig som en leksak med massa knarr, plastkänsla mm. Jag hade SGS-n också innan Iphone 4. Det är stor skillnad på alla möjliga viss. Även skärmen är shitbra på LG-n. SGS skärmen är bra också men jag föredra lcd. Amolead skäermen blir mycke sämre efter 6 månaders använding där färgerna brukar blanada sig. Det blir aldrig med lcd skärmen. Grafiken, procesorn, HDMI, kameran+ video mm allt är bättre på LG-n. SGS är historia för mig efter jag gått över till LG-n.

8. tangeN

tangeN Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Har inte lika stor erfarenhet som de andra här då O2x är min första smartphone. :P
    Men shit så nöjd jag är. Hade lite problem med batteritiden i början men med lite tips och tricks från andra forumanvändare så har det blivit betydligt bättre nu. Å andra sidan så använder jag mobilen 24/7 så det förklarar en del.

Sen om du ska upp från SGS till O2x är givetvis en smaksak. Jag menar SGS håller ju faktiskt måttet ett tag till och om du trivs med den men bara vill ha en bättre... så kanske SGS2:an är något att vänta på? Det är ju den mest eftertraktade mobilen just nu om jag har förstått det rätt.

9. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

Har du sgs så vänta in SGS 2, steget tillLg 2x är inte så stort. Och sgs mjukvara är betydligt bättre än Lg 2x idag.

10. Beckim

Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+
    Va??? Du som har SGS-n komemr du ihåg vad jävla många bugg fanns när den kom. LG-n har långt ifrån mindre. Det värsta är at SGS-n har fortfarande buggar som är inte åtgärdade och som Samsung kommer alldrig att åtgärda och kan ej heller eftersom de ligger i maskinvaran.

11. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

Visst, men sgs mjukvara idag är ljusår bättre än lg's.
    Vilka buggar finns kvar i SGS?

12. Beckim

Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+
    Alla vet att varje telefon (inkl. SGS-n, IPhone mm) har haft sina buggar i början. De har blivit bättre men uppdateringar. LG-n har inte så stora buggar som de andra och de kommer at bli bättre med nya kommande uppdateringar. Enligt LG-n så vill de inte släppa nya uppdateringar just nu eftersom snart kommer Gingerbread och de är inbakade i den vilket är rimligt. Jag har alldrig varit med att en telefon som kommit ut inte haft några buggar även innan android operativsystemet. Jag är inte orolig alls med de små buggar som LG-n har. Däremot har jag inga buggar alls måste jag säga och den fungerar klockrent utan root eller dylikt.

P.S. Fortfarande GPS problem, camera krash och "WiFi sleep" trots uppdatering till 2.2.1 hos SGS-n.

Last edited: 30 mar 2011
  13. echt

echt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    Steget mellan SGS och O2X är stort på flera ställen däremot är steget från O2X till SGS2 minimalt så det är en fråga om man är villig att vänta och lite annat, SGS2 är lite vassare (tekniskt sett) än O2X ja men den har en hel del "oprövad" teknik emot O2X som har beprövade saker i sig, största prestanda skillnaden mellan SGS2 och O2X är RAMet där SGS2 har dubbla och mer effektivt, utöver det är det som sagt mest frågan om man vill vänta 3-4månader för att få det där lilla extra nörderiet eller inte :P
    Sedan kommer ju frågan om SGS2 är låst eller inte, O2X är redan helt öppen och custom ROMs testas redan + Officiell 2.3 är på G, ingen vet säkert hur det ser ut med SGS2 på den fronten förrän den kommer, för min del väntar jag på SGS2 (för jag är nörd) men till störst del för att mitt abonnemang inte går ut förrän i sept. men ska försöka deala med tele2 och förlänga tidigare med mobil, men skulle det visa sig att SGS2 är låst eller så, då kommer jag köra på en O2X utan att känna någon förlust.

14. Tilde

Tilde Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Jag har båda och jag gillar o2x mer och mer. Smaken är olika men kameran, skärmen, GPSen och HDMI är stora plus på LGn för mig. Resten fungerar ungefär lika bra. Enda plussen jag kan komma på på Samsungen just nu är swype och en mer erfaren community.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

15. mickej79

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung galaxy s22 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung galaxy s22 ultra
    Blir inget bytte för mig tyvärr. Märkte att mitt abbonemang inte går ut för ens i jul.så får avvakta. Men sgs är ju inte så fel heller och till jul kan det ju kommit något annat kul innom android :-)

16. Laplace

Laplace Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

skulle aldrig bytt. skulle o2x vara bättre på multimedia? har hört att den inte klarar high profile mkv, vilket en sgs faktiskt gör.

17. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 621
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Gillar du SGS så skulle jag utan tvekan vänta på SGS2 istället

18. echt

echt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    Tror ingen av dem är bättre direkt, SGS2 är enligt specifikation bättre på att avkoda 1080p men vad jag vet är det inte någon som bekräftat detta ännu och det kan bero på hur optimerat det är m.m. LGn ska klara det utan problem med men där är problemet att Tegra2 inte varit optimerat mot avkodning av sådant och LG som den är saknar optimeringar ganska rejält (f.ö. ett vanligt problem precis när nya Android telefoner kommer) och skillnaden om säg 6 månader vid uppspelning kommer vara liten då ROMs blivit bättre och mer optimerade. (MoDaCo har ju t.ex. märkt en bra boost genom att bara lägga in custom kernel och formatera om systemet från EXT3 till EXT4)

Mycket av dessa saker är svåra att svara på tror jag innan 2.3 kommer ut eller det att någon fixar en stabil bra hemkokad ROM, fan jag vet hur min Hero var med orginal ROMen *ryser*.

19. Laplace

Laplace Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

jag jämförde inte sgs2 och o2x, utan sgs och o2x. och det är känt sedan länge att sgs klarar det, men o2x verkar ha problem.

20. LasseTM

LasseTM Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Jag bytte från SGS till O2X, kan inte säga att det är värt pengarna för så stor skillnad är det inte enligt mig.
    Prestandan är likvärdig i spel osv båda skärmarna har sina fördelar, visst är det härligt med hdmi men att behöva konvertera film är ju kasst.
    Jag bytte bara för att jag söp bort min SGS men idag hade jag förmodligen köpt en Ny SGS istället för 1500kr mindre än vad en O2X kostar.