Har nu haft min G3 i 4 månader, och jag känner fortfarande att den är lite väl stor.
Det i kombination med de skarpa kanterna gör att den inte är det minsta bekväm att hålla i för mig, samt att jag måste hala runt telefonen i handen för att nå alla ytor. Dessutom har den en tendens att vilja ramla ut byxfickan så fort jag sätter mig i en bil (Har dock aldrig hänt än!)
Innan denna hade jag en Z3C ett par veckor. Över lag var jag rätt nöjd, men den kändes istället lite liten, dessutom kändes det oroande att så många drabbas av sprickor utan anledning. Den telefon jag hittills varit mest nöjd med är en Nexus 5, som jag egentligen enbart bytte ut för att jag var sugen på något nytt. Lagom storlek, snabb som attan, duglig kamera, tillräcklig batteritid för mig etc. Känns dock fel att gå tillbaka till en så gammal modell.
Det jag letar efter är alltså en telefon omkring 5", med god prestanda till vardags (Spel kan kvitta) och en duglig kamera. 4G-stöd bör finnas, samt gärna ett gott utvecklarstöd så man kan köra AOSP. Z3C kan
eventuellt vara aktuell ändå, det är bara rädslan för sprickor som skrämmer.
Nu vill jag ha hjälp här, vad ska jag välja för något? (Jag är rätt tveksam till några tillverkare, men jag nämner inget om det ännu, utan håller istället tummarna att någon kan få mig att ändra åsikt) Det ska dock tilläggas att jag vill ha något jag kan köpa för ungefär samma pris som jag kan sälja G3:n för.
Heja Swedroid!

Click to expand...