Byta ut G3 mot något smidigare

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Azur, 17 jun 2015.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Azur

Azur Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    130

MINA ENHETER

Har nu haft min G3 i 4 månader, och jag känner fortfarande att den är lite väl stor.
    Det i kombination med de skarpa kanterna gör att den inte är det minsta bekväm att hålla i för mig, samt att jag måste hala runt telefonen i handen för att nå alla ytor. Dessutom har den en tendens att vilja ramla ut byxfickan så fort jag sätter mig i en bil (Har dock aldrig hänt än!)

Innan denna hade jag en Z3C ett par veckor. Över lag var jag rätt nöjd, men den kändes istället lite liten, dessutom kändes det oroande att så många drabbas av sprickor utan anledning. Den telefon jag hittills varit mest nöjd med är en Nexus 5, som jag egentligen enbart bytte ut för att jag var sugen på något nytt. Lagom storlek, snabb som attan, duglig kamera, tillräcklig batteritid för mig etc. Känns dock fel att gå tillbaka till en så gammal modell.

Det jag letar efter är alltså en telefon omkring 5", med god prestanda till vardags (Spel kan kvitta) och en duglig kamera. 4G-stöd bör finnas, samt gärna ett gott utvecklarstöd så man kan köra AOSP. Z3C kan eventuellt vara aktuell ändå, det är bara rädslan för sprickor som skrämmer.

Nu vill jag ha hjälp här, vad ska jag välja för något? (Jag är rätt tveksam till några tillverkare, men jag nämner inget om det ännu, utan håller istället tummarna att någon kan få mig att ändra åsikt) Det ska dock tilläggas att jag vill ha något jag kan köpa för ungefär samma pris som jag kan sälja G3:n för.

Heja Swedroid! :)

2. Amedi21

Amedi21 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    145
    Telefon:
    Oneplus 7t

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 7t
    Det låter som att det är en Nexus 5 du ska ha. Jag har haft min Nexus 5 rätt länge, trots att jag föredrar större skärmar (dock ej a la Nexus 6), och gärna hade haft bättre kamera och batteri. Har haft otroligt svårt att byta bort den jag har, även om det prestandamässigt finns bättre telefoner i 5,5"-spannet. Den gör precis allt den ska göra, och det utmärkt. Vanilla Android levererar precis det jag behöver, och det är överlag skönt att bara pyssla med Googles tjänster och inga tillverkarspecifika sådana. Även om Nexus 5 börjar bli till åren kan man utan problem ha en sådan i ett par år till. Den fortfarande rappare än många av de flaggskepp som finns ute idag.

Går det inte att lägga in AOSP-romar på din G3? G3 är nog den enda telefon jag själv skulle ens överväga att byta min telefon mot.

3. Amedi21

Mottagna gillanden:
    145
    Telefon:
    Oneplus 7t

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 7t
    (Alternativt vänta och se om det släpps en Nexus 5 2015 som det har ryktats lite om)

Azur gillar detta.
  4. Azur

Azur Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    130

MINA ENHETER

Grejen är ju den att även om jag gillade min N5, så kan jag inte riktigt motivera mig att köpa en telefon som jag redan haft i mer än ett år, och som jag sen sålt. Angående N5 (2015) så är det en telefon jag verkligen vill ha, men det är ju inte ens säkert att den kommer, och om den gör det lär det ändå vara några månader till dess.

Givetvis kan jag lägga in AOSP-romar i G3:an, men tyvärr blir kameran ruskigt dålig, och det förändrar inte det faktum att jag inte alls gillar hur den ligger i handen. :P

Last edited: 17 jun 2015
  5. Amedi21

Mottagna gillanden:
    145
    Telefon:
    Oneplus 7t

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 7t
    Du behöver inte köpa en N5:a igen. Vi kan byta :D eller så tror jag, mer rimligt, att både du och jag kommer invänta årets Nexusmodeller :)

6. thexps

thexps Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    276

MINA ENHETER

Slår ett slag för Samsung Galaxy S5.
    Faktiskt en väldigt trevlig telefon, var väldigt nöjd men den.
    Nu har jag en galaxy S6 edge men det är ju lite annan prisklass.

Kan även tillägga att jag även ägt LG G3, 2 ggr till och med. Var väldigt nöjd, men mer nöjd med S5:an.

7. Azur

Azur Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    130

MINA ENHETER

Med en slant emellan så är jag inte omöjlig. ;)

S5 är jag tveksam till. Hade en S4 tidigare, och den var jag aldrig riktigt nöjd med. Har däremot sneglat lite på Alpha, men jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om den. Tror jag hade uppskattat den lite mer gedigna uppbyggnaden. Är de kanske något att ha?

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.