Byta ut LatinImeGoogle.apk mot LatinIme.apk från från FROYO 2.2 elelinux

Diskussion i 'Hero' startad av loftux, 15 aug 2010.

1. loftux

loftux Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har fastnat för standard Android tangentbord som finns i FROYO_2.2_elelinux_v1.4, där det finns en svensk tangentbordslayout (med åäö) för Android Standard tangentbord. Skulle vilja pröva att använda denna även i FroydVillain 1.2.1.

Om jag är rätt ute är det LatinIme.apk som innehåller Android tangentbord. Motsvarande fil i FroydVillain verkar heta LatinImeGoogle.apk.

Är det bara att pröva att byta ut dem via adb? Är det några mer filer som skall med? Kanske någon tom kan ge ett steg för steg hur det skall göras.

(och ja, jag har prövat Scandinavian Keyboard, tycker inte det är lika bra).

2. elelinux

elelinux Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Du skall ha med latinime och latinimetutorial

3. loftux

loftux Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack,
    Gjorde en egen update-signed.zip med hjälp av Create your own update zip. Baserade den på elelinux script för att byta ut ADWLauncher mot Launcher Pro.

Fungerade utmärkt, nu har jag haft en crash-course i att skapa uppdateringspaket. Och har naturligtvis ett Android tangentbord med åäö :)

4. elelinux

elelinux Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Trevligt :D annars finns det ett vertyg samt guide jag gjorde en gång för att skapa updatefiler iofs för linux > https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=15104