Byte av abonnemangsform

Discussion in 'Allmänna diskussioner' started by Droid55, May 5, 2013.

1. Droid55

Droid55 Guest

Om jag byter abonnemangsform mitt i månaden, betalar jag då min gamla eller nya månadskostnad den månaden?

Om bytet innebär nytt SIM-kort, slutar mitt gamla SIM-kort fungera först när jag sätter i det nya SIM-kortet i telefonen?

2. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Staff Member

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Om du byter abonnemangsform mitt i månaden så betalar du din gamla månadsavgift till det datumet du byter, sedan tar din nya över dagen efter. Om bytet innebär att du behöver ett nytt simkort så kommer du själv att behöva aktivera ditt nya simkort för att det ska börja fungera. Alltså fungerar det gamla tills dess att du manuellt aktiverar det nya, det sker inte per automatik när du sätter i det i din telefon.

3. Droid55

Droid55 Guest

Så om jag byter abonnemangsform imorgon så betalar jag bara fram tills imorgon måndag, sen tar min nya abonnemangsform över på tisdag? Kommer gamla abonnemangsfakturan i slutet av månaden ihop med den nya?

Om jag sen tecknar ett mobilabonnemang i 24 månader och uppfyller kravet för 100 kr rabatt på mobilt bredband. Kan jag då teckna det i samband med att jag tecknar mobilabonnemanget i 24 månader? Först tecknar jag mobilabonnemanget och sen ber jag om att även få teckna mobilt bredband med rabatten?

4. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Staff Member

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Ja, precis. Abonnemangsbytet sker direkt, så egentligen börjar du nog debiteras på timmen också. Men det handlar endast om några kronors skillnad beroende på vilket abonnemang du byter till. Om du byter abonnemang inom 3 så kommer det på samma faktura, samma datum som vanligt.

Ja, det kan du teckna samtidigt om du vill göra det. Det är egentligen ganska smart, då går ju båda abonnemangens bindningstid ut samtidigt och det blir lättare att förlänga om de eventuellt skulle ha något paketerbjudande :)