Fråga: Byte av display/skärm i Sthlm?

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av Jocce81, 2 apr 2014.

1. Jocce81

Jocce81 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Lyckades tappa min HTC One nu idag...tråkigt men sant, ner på asfalten så sprack displayen :(

Någon som har koll på vart man bör lämna in den (och få orginaldelar helst) och få den bytt, samt ca kostnad?

Hittade en gammal tråd men kändes som att det kan hända en hel del på ett par månader...

/Jocce

2. Jocce81

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Kan redogöra lite för vad som hände.

Jag valde Iphonereparation.se på Odengatan, snackade med dem i telefon och de verkade kunniga, och använde enligt dem orginaldelar.
    1999 kr...

Så åkte in och lämnade den, vid 15-16 tiden, de trodde inte de skulle hinna klart samma dag..som tur hade jag rotat fram min gamla lur så ingen fara på taket.

Ca 17.20 ringer dom och är klara..super :)
    Jag åker dit, stoppar i som kortet..men fungerar inte...
    Vi håller på och pillar och grejer, men den får inte kontakt med simkortet..jaha, dom tar in den igen och lovar lite rabatt på jobbet!

På dagen efter (fredag) så ringer dom på förmiddagen, och säger:
    "Du..vi har ett problem, vi har mekat hela morgonen, men får inte ordning på den. Utan bakstycke hittar den simkortet men inte med bakstycke..." (o de har provat flera...)

Innan jag ens hinner tänka att det är skit osv, så frågar han mig hur jag vill göra, pengar eller ny telefon.
    Jag väljer ny telefon, med löftet om att de kopierar över allt så den blir "som den gamla" (mycket går juh via HTC-backupen men har en massa filer osv som inte gör det...)

De hoppas att den skall bli klar på fredagen innan stängning, efter lite kontakt med dem så blir den inte det, tydligen tar den en JÄKLA tid att kopiera allt på grund av att det tydligen är massa småfiler i HTC-systemet...jaja, dom har öppet på lördag med så får plocka den då.

Ringer lördag FM och kollar läget, men den håller fortfarande på (nu med kopiering till telefonen...)
    Jaha...slutar iaf med att runt 18.30 tiden (dom stänger egentligen kl 16...) så kör en kille därifrån ut telefonen hem till mig (i Solna), då det tagit mycket längre än beräknat...

Så, allt kan gå fel, oavsett branch osv, men måste ge ett STORT plus till Iphonereparation.se som faktiskt löste det problemet som uppstod utan något som helst tjafs...och dessutom som sagt både jobbade över och levererade hem telefonen till mig!

/Jocce

3. Alligatorn

Alligatorn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Vilken service ändå! Såklart det kan gå snett men det var schysst lösning ändå :)
    Funkar den nya bra? Samt var det en helt ny telefon?

Last edited: 8 apr 2014
  4. Jocce81

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Jepps, som sagt allt kan gå snett, så tyckte dom löste det väldigt bra! :)

Jepps, det var en sprillans ny fick t.om (kopia på) inköpskvittot, tänkte är bra o ha vid eventuell garantireklamation! :)

/Jocce

5. Alligatorn

Alligatorn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Härligt! Nu brukar jag ha väldigt mycket tur då jag bara spräckt skärmen på en av mina lurar och det var inte när jag tappa den :P Det var dock en gammal w995 eller något(med Touch!).

6. dadilydoo

dadilydoo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Kan man tänka sig att din blev den sista HTC One de tog sig an? ;)

7. Jocce81

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Dom pratade innan om att den är väldigt bökig att byta glas osv på...men tror nog dom ger sig på någon mer ;)

/Jocce

8. Ajallo

Ajallo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick just min lagad hos IFON.se på Hornsgatan. Allt fungerade mycket smidigt, fixad till nästa dag som utlovat, snyggt lagad, perfekt funktion.

Killen bakom disken var noga att påpeka när jag lämnade in den att det förmodligen skulle bli några små skador på plastlisten som löper på sidan. Detta då listen är ganska mjuk och glaset hårt limmat. Måste säga att när jag fick tillbaka den, hade jag inte vetat var jag skulle titta hade jag knappast märkt något. Allt som allt, rekommenderas.