Byte av gmailkonto utan factoryreset

Diskussion i 'Samsung' startad av Wu Long, 6 aug 2011.

1. Wu Long

Wu Long Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Försöker hitta ett sätt att byta "huvudkonto" på min tab till ett nytt gmailkonto, problemet är att för att kunna få in ett nytt "huvudkonto" måste jag reseta taben och då försvinner alla inställningar och program. Är inte särskilt sugen på att ominstallera och spela om alla banor på program och liknande.
    Enligt en guide för htc hero skulle det gå att rensa gmail i apps men det gör ingen skillnad.
    Någon som gjort detta eller vet hur man kan gå till väga?

2. Kiddy

Kiddy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    418

MINA ENHETER

Prova att gå in till settings -> Account and sync, Välj ditt gmail konto och Välj remove.

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk

3. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Tror inte du kommer kunna ta bort det gamla rakt av, men kanske kan gå om du lägger in ett annat gmail-konto.
    inställningar -> konton och synkning och så lägger du till ett gmail-konto och prova att ta bort det gamla

4. Wu Long

Wu Long Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Oaktat hur många konton man lägger in efter det man la in som första efter uppstart så gör det ingen skillnad. Det enda jag lyckades komma fram till var att man fick köra tibackup på alla "user apps" sedan factory reset, följt av restore "user apps". Allt blev som vanligt men det var ju ett jävligt tidsödande strul, men då det konto man väljer först när man startar android första ggn blir så djupt förankrat finns det väll då inget enklare sätt.