Byte av SIM-kort till 3G?

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av Jamz, 8 jan 2010.

1. Jamz

Jamz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tja,

Fick idag till mig den nya Samsung Spica och är överlag väldigt nöjd med den (snabb , responstiv, bra ljud, riktigt bra skärm osv). Dock har jag märkt att jag endast har EDGE-uppkoppling mot Telias nät och ej 3G, vilket är önskvärt. Kan det bero på att mitt SIM-kort är ett par år gammalt och behöver bytas ut mot ett så kallat USIM-kort som tillhandahåller mer information och mer avancerande funktioner. Tror ni att jag behöver kontakta Telia för ett nytt SIM-kort för att få tillgång till 3G-uppkoppling på telefonen?

Dessutom undrar jag hur man ser förbrukningen (trafikkostnaden) av antal nedladdade MB på sitt abbonemang eller telefonen? Jag har Spotify Premium och Mobilsurf Alltid, dock ingår ju bara snåla 500 MB per måndad :rolleyes:. Finns det någon information på Telias hemsida eller någon typ av app på Android Market?

Tack på förhand,
    Mvh Jamz

Last edited: 8 jan 2010
  2. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    500

MINA ENHETER

Är kortet gammalt så bör du byta till ett nytt kort om du vill ha 3G.

Data förbrukning kan du kolla med ett program som du installerar i mobilen.

Spotify kan du använda offline listor så när du är på ett wifi så laddar du ner dem där.

3. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 029

MINA ENHETER

Du kan ladda ned netcounter från butiken,då kan du hålla bra koll på hur mye datatrafik du har använt.Om det står 3g bak på simkortet behöver du vel inte byta,om det inte står det får du byta.

Last edited: 8 jan 2010
  4. Jamz

Jamz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

OK, tack så mycket för hjälpen killar :)