Byter låt när jag använder hörlurar.

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av mattematte, 23 jul 2010.

1. mattematte

mattematte Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har ett ganska irriterande problem med min Nexus. När jag använder mina hörlurar i 3.5mm pluggen så byter den låt så fort den "vickar" till lite, likadant i musikspelaren och spotify. Nån som har någon lösning på mitt problem?

//Mattias

2. M-Dawg

M-Dawg Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det enda jag kan tänka mig är att du kommer åt kontakter inne i pluggen.
    Man kan nämligen styra med kontroll på vissa headset och när du vickar så kommer du åt dem.

3. mattematte

mattematte Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jo det borde väl vara något sådant, kan man stänga av denna funktion?

4. Jimbo

Jimbo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tyvärr så tolkar musikspelaren bruset som kommandon, jag använder mig av en widget som heter "Headset Blocker" finns på marketen och fungerar helt OK.

5. alongusername1

alongusername1 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har samma problem med min N1, det kan väl för f-n inte vara meningen att det ska vara så? Borde ju gå att få 3,5mm uttaget utbytt/lagat på garantin? Har inte hört om några andra telefoner som det är så på och på farsans Desire är det inte så!

6. djstoffe

djstoffe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Provat andra lurar? Det hjälpte för mig. Vissa har en liten krans längst upp som gör att den inte sitter som den ska.

7. NoiseMaker

NoiseMaker Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Ganska vanligt problem detta. Som konstaterats helt sjukt att det ska vara så.
    Med de lurar jag oftast använder funkar det bra (även om den ibland stänger telefonens mikrofon i tron att det är ett headset som är ipluggat), men med en fm-sändare jag köpt funkar det sämre.
    Ska testa Headset Blocker...

8. Honn

Honn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hade precis det här problemet när jag kopplade in min Nexus med sladd till bilstereon. Fick höra max 5s innan den bytte låt. Nu med Headset Blocker så fungerar det klockrent.

9. Haraldinho

Haraldinho Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har samma problem, väldigt störande. Jag såg att du använde spotify liksom jag kanske det ligger bakom. Mig var det ett stort problem när jag kopplade in högtalarna.

10. Honn

Honn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Som sagt. Testa Headset Blocker. Innan jag testade den så hörde jag bara några sekunder/låt. För mig är den nästan ovärderlig då bilstereon har problem att hålla BT kontakten jämn och fin. Blir oftra en massa hack i låtarna. Med sladd och blockern igång så låter allt kanon. Nackdelen är att jag inte kan byta låt via stereon utan måsta göra det på telefonen. Det går dock att leva med.